נתניהו הפיץ שקר גזעני ושיסה בפייסבוק בעקבות האסון בערבה בסוף השבוע

בחד"ש הביעו אמש (ראשון) כעס על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פוסט גזעני, שבו נטען כי אוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין ביזו את זכרם של עשרת הצעירים שנספו באסון השיטפון בסוף השבוע האחרון בערבה. זאת, כי טענתו של ראש הממשלה שקרית.

נתניהו גינה את התנהגות אוהדי בני סכנין על סמך דיווח עיתונאי שפורסם באתר המתנחלים, ערוץ 7, שלפיו אוהדי סכנין שרקו בוז במהלך דקת הדומייה לקורבנות האסון לפני תחילת משחק הקבוצה מול הפועל רעננה. "בושה וחרפה", כתב נתניהו בפוסט. "אני מצפה מכל מנהיגי הציבור, יהודים ולא יהודים כאחד, לגנות בכל תוקף התנהגות מבישה זו".

3

אך בחלוף כמה שעות התברר כי הדיווח העיתונאי שפורסם בערוץ 7, שעליו הסתמך נתניהו, היה שקרי וכי כלל לא נשרקו שריקות בוז מצדם של אוהדי סכנין. חברי הכנסת של חד"ש תקפו בחריפות את ראש הממשלה ואף השוו את הפוסט שפרסם להתבטאותו "המצביעים הערבים נוהרים בכמויות אדירות לקלפי" ביום הבחירות לכנסת ה-20 לפני שלוש שנים.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), צייץ: "פייק ניוז נוסח נתניהו, ששכח את תפקידו ומתנהג כאחרון הבריונים ביציע. את ראש הממשלה לא מעניינות העובדות. מ'הערבים נוהרים' ועד 'הם לא עמדו דום' – עסוק רק בהסתה. מכאן, המרחק לפשע שנאה הוא רק כמה צעדים".

ח"כ דב חנין שאל "איך התייחס נתניהו לאסון בו נהרגו 10 נערות ונער? דרש להפיק לקחים ביחס להתנהלות המכינות? קרא למיצוי הדין עם האחראים? ביקר בבית המשפחות? או… הסית נגד ערבים? ניחשתם נכון. וזה יצליח לו כל עוד אנחנו נשתוק. ולכן – מול שקרי נתניהו חייבים לשתף את האמת: העיתונאים שהיו במגרש, הנהלת הפועל רעננה, נציגי ההתאחדות – כולם אומרים שאוהדי סכנין כיבדו את רגע הדומייה. ונתניהו כהרגלו: התייצב עם הכהניסטים".