ח"כ תומא-סלימאן: הברית בין משפחת סעוד לנתניהו וטראמפ גלויה מאי פעם

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ניצל את ביקורו האחרון בוושינגטון כדי להיפגש עם מנהיגים יהודים בפניהם פרש את השקפת עולמו בכל הנוגע לכיבוש השטחים הפלסטינים. בפגישה תקף בן סלמאן בחריפות את הרשות הפלסטינית ואת העומד בראשה והאשים אותם באחריות לקיפאון המדיני.

1

ביקורו של שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, אתמול בסעודיה (צילום: מחלקת המדינה של ארה"ב)

 

לדבריו, "ב-40 השנים האחרונות ההנהגה הפלסטינית החמיצה שוב ושוב הזדמנויות ודחתה את כל ההצעות שניתנו לה – הגיע הזמן שהפלסטינים יקבלו את ההצעות ויסכימו לשוב לשולחן המשא ומתן, או שישתקו ויפסיקו להתלונן". הוא טען, כי "הנושא הפלסטיני איננו בראש סדר העדיפויות של ממשלת סעודיה ובדעת הקהל הסעודית. יש נושאים הרבה יותר דחופים וחשובים כמו הבעיה האיראנית".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-הרשימה המשתפת), הגיבה לפרסום ואמרה: "הדברים אמנם לא מפתיעים. שכן הברית בין משפחת סעוד לממשלת נתניהו וממשל טראמפ גלויה מאי פעם. שלושתם שותפים לחיסול פתרון שתי המדינות ולזכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית והקמת מדינה בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית".

"משטרי המפרץ מספסרים בזכויות העם הפלסטיני כדי לבסס את משטרי הדיכוי האפלים שלהם. אלה אותם משטרים שמימנו את דאעש ואת ארגוני הטרור בסוריה. אלה הם בעלי הברית של ישראל וארה"ב "הנאורות והדמוקרטיות" הדגישה

"בן סלמאן", הוסיפה ח"כ תומא-סלימאן "חושב שככל שישרת יותר את טראמפ ונתניהו זה יכשיר את שליטתו בממלכה הווהאבית החשוכה. הוא נכשל בסוריה, מפסיד בתימן, חסר אונים מול איראן ואפילו מול קטאר הקטנה שהיא בעצמה בת חסות של ארה"ב. משטרי הראקציה האלה תמיד היו חלק מהבעיה, לא מהפתרון. הם היו ויישארו אויב של העם הפלסטיני ושל כל שוחרי השלום והקדמה באזור ובעולם".