נשיא בוליביה המודח תקף כוונת ממשלת ההפיכה לקבל סיוע צבאי מישראל

נשיא בוליביה לשעבר אוו מוראלס תקף היום (ראשון) את הממשלה הזמנית במדינתו על כך ש"מבקשת סיוע ביטחוני מממשלת ישראל במלחמה בשמאל" וכינה זאת התערבות זרה. "בוליביה אינה זקוקה לכוחות צבאיים חיצוניים כדי לתקן את ההבדלים האידיאולוגיים והתכנתיים שלה. מחוללי ההפיכה הם האלימים שאינם מכבדים את החירות ואת כבוד האדם ואף מעוניינים במלחמת אחים". יצוין שמוראלס הגיע אתמול לקובה לסדרת בדיקות רפואיות וייתכן שימשיך משם לארגנטינה כדי להנהיג מבואנוס איירס את המאבק להשבת הדמוקרטיה למולדתו.

מוראלס הגיע לקובה לסדרה של בדיקות רפואיות (צילום: פרנסה לטינה)

בסוף השבוע פורסם שממשלת ההפיכה בבוליביה מעוניינת לקבל סיוע ביטחוני ישראלי כדי להילחם בתומכי הנשיא מורלס, מנהיג התנועה למען הסוציאליזם, הגולה במקסיקו. שר הפנים של בוליביה, ארטורו מוריליאו, שהבטיח בעבר "לצוד את מוראלס ואת תומכיו כי הם תת–אדם", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל יודעת היטב איך לטפל במחבלים". עוד האשים מוריליאו שנשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, עומד מאחורי ההפגנות ההמוניות נגד ממשלת ההפיכה הפרו–אמריקאית. אך לא מסר הוכחות או פרטים נוספים. עד עכשיו משטרת בוליביה והצבא הרגו כ-30 מפגינים במהלך המחאות. ממשלת מדורו מסרה בתגובה לרשת הטלוויזיה "טלסור" שלדברי השר הבוליביאני "אין כל יסוד וכל היגיון".

יצוין שממשלת ההפיכה בוליביה הודיעה לפני כשבועיים את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, שאותם ניתקה מורלס לפני עשר כמחאה בעקבות מבצע עופרת יצוקה בעזה. שרת החוץ החדשה של ממשלת המעבר בבוליביה, קארן לונגריק, הודיעה על כך בתדרוך לעיתונאים, מבלי לנקוב בתאריך מדויק. לדברי השרה, הקשרים הדיפלומטיים ישוקמו "כמחווה של כבוד שאנו רוחשים למשילות, של לבביות, ומתוך מחשבה שהיחסים יכולים להביא היבטים חיוביים לשני הצדדים ולתיירות הבוליביאנית".

עוד על הפיכה בבוליביה, בגיליון 44 של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G44_2019.pdf