פונו לבית החולים: אנשי ימין תקפו קשות בירושלים שני מפגינים נגד נתניהו

שני פעילים במאהל המחאה שהוקם בגן העצמאות בירושלים בדרישה להתפטרות ראש הממשלה נתניהו, הותקפו באלימות במוצאי שבת על ידי מי שהם מכנים "ביביסטים". שני מפגינים שבאו לחזק את ידינו, פנינה ומיכאל, הותקפו באלימות ונפצעו ליד המאהל שלנו. זה לא היה מקרה. הם הותקפו על ידי שני אוהדי ביבי, ביביסטים, שהזדהו ככאלה", סיפר פרופסור יורם יובל לאחר המקרה ברשומה שכתב בפייסבוק. "שני התוקפים, גבר ואישה, הגיעו אלינו במורד רחוב אגרון בקבוצה קטנה. הוביל את הקבוצה בצעקות, כשהוא נושא את דגל הליכוד, אדם שסירב לומר את שמו. אלא שלפתע הותקף ונפצע מול המאהל ד"ר מיכאל מוריסרייך, מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים. מיכאל הוכה על ידי גבר שפצע אותו בראשו ובפניו", הוסיף.

ד"ר מוריסרייך, מפעילי הפגנות המחאה בכיכר גורן בפתח תקווה, קיבל במקום טיפול ראשוני לעצירת הדימום ופונה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם. "המלצתי שיעבור הדמיה ממוחשבת של הראש והמוח, על מנת לשלול אפשרות של דמם תוךגולגולתי ושבר בעצמות האף. יש לנו צילומים של האיש שזוהה על ידי מפגינים אחרים כתוקף של מיכאל. הוא חמק מן המקום בזריזות מיד לאחר האירוע, אבל הצילומים שלו בידינו, והם יימסרו למשטרה", כתב פרופ' יובל.

ד"ר מוריסרייך לאחר שהותקף במוצ"ש בירושלים (צילום: "קריים מיניסטר")

הפצועה השנייה היא מפגינה בת 75 שהוכתה והופלה לקרקע. גם היא נפצעה בראשה ונלקחה לחדר המיון. האישה שתקפה אותה צולמה, וגם צילומיה יימסרו למשטרה. "הצעקות וקריאות הגנאי של הביביסטים לא פסקו בזמן שטיפלנו בפצועים, והן המשיכו זמן רב גם אחרי שהאמבולנסים עזבו", הדגיש פרופ' יובל. "מערכת הבחירות השלישית של ביבי התחילה והיא התחילה ברוע, באלימות ובשפך דם", הזהיר.