משלחת פלסטינית השתתפה לראשונה באסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון

לראשונה, משלחת פלסטינית השתתפה אתמול (רביעי) באסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון התארגנות המרצים מהשמאל במוסדות להשכלה הגבוהה בישראל. המשלחת בראשות ד"ר דיראר עליאן, סגן נשיא האוניברסיטה הטכנית של פלסטין כדורי בטול כרם, השתתפה בדיונים ואף בחנה דרכים לשיתוף פעולה בין פעילים נגד הכיבוש באקדמיה הישראלית ולבין עמיתיהם הפלסטינים.

האסיפה השנתית השלישית של אקדמיה לשוויון נערכה בתיאטרון תמונע בהשתתפות שכמאה מרצות ומרצים מכל המוסדות להשכלה גבוהה, ממכללת תלחי בצפון ועד לקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, בדרום. כמו כן, וכמדי שנה, לקחו חלק בדיונים מרצים ישראלים המלמדים במוסדות להשכלה גבוהה בצפון אמריקה ובאירופה המערבית.

2018-08-02_201523

ד"ר דיראר עליאן, סגן נשיא האוניברסיטה הטכנית של פלסטין, נואם בעת המפגש השנתי של אקדמיה לשוויון שנערך אתמול בתלאביב (צילום: אקדמיה לשוויון)

על פי נתונים שנמסרו על ידי מתן קמינר, חבר הנהגת הארגון שסיים את תפקידו, באקדמיה לשוויון חברים כ-400 מרצים שליש מהם מאוניברסיטת תלאביב; עוד שליש המלמדים באוניברסיטאות העברית ובן גוריון וכל היתר באוניברסיטת חיפה, הטכניון, מכון ויצמן ובמכללות. קמינר מסר דו"ח על הפעילות הענפה של ההתארגנות בשנה שחלפה שכללה מאבק בהטרדות מיניות באקדמיה, המערכה למען העסקה ישירה באוניברסיטאות ואף משלחת סולידריות שהצטרפה למחאה בעת משפטם של אקדמאים בטורקיה.

עוד אמר "השנה המשכנו לבנות את קשרי החברים ולקדם את נושאי הדגל שלנו: סולידריות בשורותינו ועם אקדמאים המותקפים על רקע דעותיהם בעולם, למשל בטורקיה, סולידריות ובניית קשרים עם האקדמיה הפלסטינית בשטחים הכבושים, העלאת מודעות למשת"פים באקדמיה עם הכיבוש ולהשפעות הניאוליברליזם על האקדמיה, תמיכה במאבקי עובדים, מאבק בניצול מרות והטרדות מיניות בקמפוסים ושינוי דפוסי ההתמודדות הממסדיים בנושא, קידום ההכרה בקטגורית 'דור ראשון' בהשכלה הגבוהה ובפרסומים בעברית ובערבית, הגנה על חופש הביטוי של מרצים ואפשור הנראות הפוליטית שלנו בקמפוסים נגד לחצים של השתקה ודיכוי".

במהלך האסיפה נערכו מספר סדנאות דיון סביב שאלת ההצטרפות במאבקים החברתיים שמחוץ לכותלי הקמפוס, המערכה להגנת על חופש הביטוי בהשכלה הגבוהה, המאבק בהטרדות מיניות; המאבק בכיבוש ובסולידריות עם האוניברסיטאות הפלסטיניות ותנועת החרם והאקדמיה. עוד התקיימו בחירות לוועד ולוועדת הביקורת. בין חברי הוועד הנכנס: הפרופסורים יצחק (יאני) נבו וחגי רם המלמדים באוניברסיטת בן גוריון וראודה מורקוסמח'ול, סטודנטית לתואר שלישי בסוציולוגיה באותו מוסד.