משבר הקורונה: דורשים לבטל את האיסר על הכנסת ציוד תקשורת לרצועת עזה

גישה שיגר הבוקר (שלישי) פנייה דחופה לשר הביטחון, נפתלי בנט, למתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), כמיל אבו רוקון, וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יבטלו מידית את המניעה הגורפת של הכנסת ציוד תקשורת לרצועת עזה.

ב-10 בפברואר פורסמה בדף הפייסבוק בערבית של מתפ"ש הודעה לפיה ישראל לא תאפשר עוד הכנסת ציוד תקשורת לרצועה. ההחלטה מוסגרה כתגובה לגניבת ציוד ממחסני חברת התקשורת הפלסטינית "פלטל", פריצה שיוחסה לפעילי חמאס. לפי ההודעה, ישראל תחזור ותאפשר הכנסת ציוד תקשורת לעזה רק בתנאי שהציוד הגנוב יוחזר

מאז אותה הודעה, ישראל מונעת לחלוטין הכנסה לעזה של כלל צרכי התקשורת של שני מיליון תושבי הרצועה. כך, בין היתר, נמנעת הכנסתם של מחשבים נייחים וניידים ואביזריהם, מדפסות, נתבים, כבלי רשת, טלפונים וטלפונים סלולריים ואביזריהם, וכן חלקי חילוף לתיקון המכשירים. האיסור כבר יצר מחסור חמור בחנויות, ופגע קשות במי שמתפרנסים מענף התקשורת והטכנולוגיה, ובכל מי שתלוי בהם ובאספקה סדירה של הציוד.

פגיעה זו חריפה במיוחד לנוכח תנאי הבידוד החברתי שנכפים בימים אלה בשל המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. כמו בעולם כולו, גם תושבי עזה, ילדים כמבוגרים, תלויים באמצעים שמאפשרים תקשורת לצרכי למידה ועבודה מרחוק, ולקשרי חברה ומשפחה. המחסור בציוד בשווקים כבר יצר עלייה במחירים של מה שעוד נותר במלאי

גישה הדגיש במכתב כי התניית ההכנסה לעזה של הציוד בהחזרת מה שנגנב בשטח הרצועה אינה רק בלתי מתקבלת על הדעת, אלא אסורה ובלתי חוקית. ישראל כבר מונעת מהתושבים בעזה גישה לתשתיות תקשורת כמו רשתות דור שלישי, ומעלה, ומכלילה את כל ציוד התקשורת כ"דושימושי", ולכן מגבילה את כניסתו גם בימי שגרה. "אך לישראל אחריות לשמור על חיים תקינים ברצועה, מתוקף שליטתה על היבטים רבים בחייהם של התושבים, ובמקום להכביד עליהם עוד יותר בתקופה הנוכחית, עליה לפעול כדי לסייע לפעילות כלכלית מרבית ולאפשר חיים תקינים עד כמה שאפשר בנסיבות הקשות שנכפות על כולנו", נמסר מגישה.

למכתב המלא, לחצו כאן.