מלחמת שלום נתניהו: ממשלת הימין מחפשת עימות בכל מחיר ובכל מקום

בשעות הבוקר של שבת (10.2) הופל מטוס ללא טייס שחדר לשטח ישראל. מטוס ישראלי, שנשלח להפציץ מטרות בשטחה של סוריה, נפגע מטיל נ"מ סורי. הטייס והנווט נטשו ונפצעו. בהמשך הסלים המצב  לחילופי אש, להפעלת אזעקות והפצצות ישראליות בשטח סוריה. אך אירועים אלה  לא היו נקודת האפס של המתיחות בגבול הצפון. קדמו להם אינספור טיסות והפצצות ישראליות בשטחי לבנון וסוריה, שאת ריבונותן מפרה ישראל באופן שיטתי זה שנים בהנחה שאלה לא ימהרו להגיב.

ומה בהמשך? לפי דיווח של דנה ויס (חברת החדשות, 11.2), יממה לאחר התקרית "נשמעו בקבינט המדיני-הביטחוני קולות הקוראים להפציץ את טהראן במקרה של מלחמה בצפון". נשמעים קולות? הרי מדובר בצעקות: ממשלת הימין מחפשת עימות מזוין בכל מחיר ובכל מקום.

2018-02-13_200622

הפרשן רוני דניאל נגד ח"כ עאידה תומא-סלימן (צילום מסך: החדשות)

 

באותה שבת התעמת הפרשן הצבאי של חברת החדשות, רוני דניאל, עם ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת). תומא-סלימאן האשימה  כי "מתחיל במלחמה מי ששולח טייסים להפציץ במדינות אחרות ומצפה שהכול יהיה טוב ויפה". דניאל, כדובר עקבי של המיליטריזם הישראלי, השיב לה בגסות ("שבי בשקט רגע"). דומה כי דניאל ועמיתיו שאבו נחת מהתמיכה הפומבית של נציגי המחנה הציוני ומרצ בהפצצת מטרות בסוריה ובמדיניות הממשלה והתקשו לעכל את דבריה של  אישה ערביה, אשת שמאל ושוחרת שלום עקבית. אך הדברים ברורים עד כדי כאב: מדינה הממשיכה בכיבוש והנוהגת בבריונות כלפי שכנותיה מסכנת את ביטחון אזרחיה ועמי האזור כולם.

אנו מתריעים: מלחמה כוללת עלולה לפרוץ בכל רגע. מעבר לאיום על חייהם של  אזרחים ישראלים, לבנונים וסורים, היא תאחד את המפלגות הציוניות סביב נתניהו וממשלתו ותשכיח את מעשי השחיתות של ראש הממשלה ומקורביו. המשטרה פרסמה את המלצותיה בתיקי 1000 (טובות ההנאה של נתניהו) ו-2000 ("ישראל היום" ונוני מוזס) והודיעה שנמצאה תשתית ראייתית להעמדת נתניהו לדין בשני התיקים בגין שוחד.

ההסלמה היא אפוא גם חבל הצלה אישי עבור נתניהו. בשל האירועים, סירבה סיעת יש עתיד להצטרף להצעת אי האמון שהגישה סיעת המחנה הציוני (12.2). באותו יום התחנפה יו"ר מרצ זהבה גלאון בחשבון הטוויטר שלה לנתניהו בקובעה כי "תיאוריות הקונספירציה לפיהן נתניהו מייצר מלחמה כדי להסיח את הדעת מחקירותיו הן מופרכות, מיותרות, מעליבות ומקוממות". כשהתותחים רועמים, האופוזיציה – פרט לרשימה המשותפת – מצופפת שורות סביב ממשלת הימין. נתניהו יודע זאת ומסרסר בדם אזרחי ישראל גם למען שרידותו הפוליטית.

התייצבות ציבורית נגד  המלחמה האזורית שנתניהו וממשלתו, בשיתוף ובשירות ארצות הברית, מנסים להוליך אותנו אליה היא צו השעה. ההתערבות הישראלית בנעשה במדינות השכנות והמשך המצור על עזה הקורסת לאסון הומניטרי מובילים לאסון  של מלחמה מיותרת נוספת שתגבה קורבנות, תזרה הרס רב ותרחיק את השלום.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב