מחאת הנכים: חסמו את הכניסה הצפונית לאשדוד ואת רחוב אבן גבירול בת"א

קבוצת נכים הדורשים תוספת לקצבה חסמה אתמול (שלישי) את נתיבי הנסיעה בכביש 41 בכניסה הצפונית לאשדוד, ומנעו את התנועה במקום. כוח משטרה שהגיע למקום מבצע הכוונת תנועה לציבור הנהגים.

2017-04-04_212641

הנכים חוסמים את הכניסה הצפונית לאשדוד, אתמול (צילום: משטרת ישראל)

 

מאוחר יותר, אתמול, עשרות נכים חסמו את צומת מלכי ישראל ואבן גבירול מול כיכר רבין בתל-אביב. ביום חמישי האחרון הוקם מאהל מחאה בכיכר רבין והמפגינים הודיעו כי לא יתפנו עד שלא יוגדלו קצבאות הנכות עד לגובה שכר מינימום – 5 אלף שקל לחודש.  יצוין שכמה נהגים יצאו מרכבם ודחפו מפגינים שחסמו אותם, ויו"ר מטה מאבק הנכים קובי כהן נפגע ברגלו מרכב. המשטרה הוזעקה למקום, וכן כוחות מד"א שביקשו לפנות כמה מהמפגינים. אלי בוסקילה, נכה בן 51 מיבנה, אמר: "נהג מונית יצא מרכבו וניסה לדרוס אותי ולהכות אותי".  לדבריו, הוא איבד את הכרתו לאחר התקרית אך סירב להתפנות משום שאין לו כסף לשלם על הטיפול. "אין לי 900 שקל לשלם על מיון ופינוי באמבולנס", אמר, " זה יוצא סה"כ 2,000 שקל שזה גובה הקצבה. אני צריך את זה לאוכל ולתרופות".

ביום חמישי האחרון הפגינו כ-350 נכים בכיכר רבין במחאה על גובה קצבת הנכות וחסמו את הכבישים באזור במשך שעות ארוכות. זו היתה ההפגנה המשותפת הראשונה מזה שנים של ארגוני נכים שונים ביניהם "נכה לא חצי בן אדם", "מטה הפעולה של הנכים" ו"המרכז לעיוור" שהתאחדו לטובת המאבק.