פעילות יפגינו מול תחנת המשטרה בלוד בעקבות 'טבח נשים בחברה הערבית'

פעילות חברתיות בחברה הערבית צפויות להפגין מחר (רביעי) מול תחנת המשטרה ברמת אשכול בלוד, במחאה על "טבח נשים בחברה הערבית". מאות מטרים מתחנת המשטרה, נרצחה בשבוע שעבר סיהאם אזברגה, תושבת העיר בת 30. אתמול נרצחה אישה נוספת, תושבת כפר ראמה בגליל בת 35 ואם לילדים בעת שנהגה ברכבה בדרך לעבודה. בסוף השבוע נרצחה בטבריה, ובצורה אכזרית במיוחד, תושבת העיר אדל קלמן, על ידי בן זוגה לשעבר.

2017-04-04_212701

אדל קלמן וסיהאם אזברגה (צילום: אל אתיאחד)

 

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, ציינה כי "בעקבות הרצח השני בחברה הערבית, אני מכנסת לישיבת חירום את הוועדה לקידום מעמד האישה ביום חמישי בבוקר.  במהלך הישיבה, לדברי חברת הכנסת, יתקבלו דיווחים מהרשויות על הטיפול במקרי האלימות, ובאופן ספציפי במקרי הרצח בראמה, בלוד ובטבריה.

"   על פניו נראה כשל מערכתי בטיפול במקרים", הבהירה ח"כ תומא-סלימאן. בהתייחסות למשטרה ולרשויות הרווחה, הוסיפה: "כאשר יש הישנות של מקרי רצח שלא פוענחו, זה מראה על אזלת יד ומעודד את הרוצחים לרצוח, תוך הבנה שהם לא ישלמו מחיר על זה". לדבריה, "לא מתקבל על הדעת, ואנחנו לא מוכנים לקבל את התירוצים של אי שיתוף פעולה מהקהילה הערבית. אם המודיעין של המשטרה יפעל כמו שצריך בנושאים שהוא צריך להקדיש להם את העשייה שלו, יגיעו לרוצחים ואז יתחילו להגן על נשים במרחב הציבורי כמו שצריך". היא קראה להשתתף במחאה שתתקיים מחר בלוד.

גם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הצטרף לקריאה להשתתף בהפגנה והדגיש בכל אחד מהמקרי הרצח האחרונים הנשים התלוננו לרשויות בחשש לחייהן, אך דבר לא נעשה. אלימות כלפי נשים איננה גזירת גורל. היא לא קשורה לתרבות מסוימת, למסורת כזו או אחרת. ובניגוד למה שהכותרות בעיתונים מספרות, אין שום כבוד ברצח וגם לא שמץ רומנטיקה. אלימות כלפי נשים היא תופעה איומה. הגיע הזמן שכולנו – גברים ונשים כאחד – ניקח אחריות ונשנה את פני החברה בה אנו חיים וחיות. כדי שכולנו באמת נחיה. רק בשבוע החולף נרצחו באכזריות שלוש נשים ברחבי הארץ. כ-20 נשים נרצחות בישראל מדי שנה על ידי בני משפחותיהן." כאמור, הפגנה נגד אלימות כלפי נשים תתקיים מחר בשעה 17:00 ברחוב מחנות קפריסין 7 בעיר לוד.

 

ההפגנה בלוד בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/325853231164264