מול ממשלת ימין קיצוני: במושב השני של ועידתה נערכת מק"י למאבקים הבאים

ממשלת הימין החדשה בראשות בנימין נתניהו, הוקמה בסימן מסירת שורה של תפקידי מפתח למפלגת המתנחלים "הבית היהודי". יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, נתמנה לתפקיד שר החינוך, בו ישתמש כדי להזרים מיליוני שקלים ל-"מינהלת הזהות היהודית", שתפקידה לחנך ללאומנות ולגזענות. הוא ינצל את מעמדו גם כדי לזרוע פחד בקרב מורים ומחנכים.

2015-05-25_203934

אורי אריאל, חברו לסיעה, נתמנה לשר החקלאות, והופקדה בידיו "החטיבה להתיישבות", שהיא אחד הכלים המרכזיים למימון ולארגון ההתנחלויות בשטחים הכבושים. אלי בן דהן נתמנה לסגן שר הביטחון, והופקדה בידיו האחריות על "המינהל האזרחי", השולט בכל היבט בחייהם של הפלסטינים בשטחי C בגדה המערבית. מדובר באותו אלי בן דהן שאמר כי "הפלסטינים הם חיות אדם", וחשף בהתבטאות זו את השקפת עולמו הפאשיסטית.

 

בנוסף, תיק המשפטים נמסר לידי איילת שקד, שכבר הצהירה על כוונתה להחליש את בג"ץ, אשר פוסל לעיתים חוקים אנטי-דמוקרטיים אותם מחוקקת הכנסת, דוגמת "חוק הלאום" ו-"חוק המסתננים".

 

"הבית היהודי" התעקשה לכלול בהסכם הקואליציוני סעיף בדבר חידוש תכנית פראוור לנישול ערביי הנגב מאדמותיהם ומבתיהם, וסעיף בדבר פגיעה בזכותם של העובדים לשבות למען זכויותיהם במקומות העבודה. הממשלה הנוכחית הכריזה, אפוא, שפניה להנצחת הכיבוש ולמלחמה במיעוט הלאומי הערבי-הפלסטיני בתוך ישראל, בפלסטינים בשטחים הכבושים, במעמד העובדים ובחירויות הדמוקרטיות ובזכויות החברתיות.

 

בסוף השבוע הקרוב (30-29 במאי) ייערך המושב השני של הוועידה ה-27 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י). השאלה המרכזית שתעמוד על סדר יומו: גיבוש התשובה השמאלית, המהפכנית והאינטרנציונליסטית של הקומוניסטים היהודים והערבים לאיומים אלה.

דיוני הוועידה יעסקו בסיכום מערכת הבחירות לכנסת ה-20, במהלכה התמודדה מק"י – לראשונה בתולדותיה – במסגרת "הרשימה המשותפת", שכללה את חד"ש ואת כל המפלגות הערביות. הרשימה זכתה בכ-400 אלף קולות, והיא הסיעה השלישית בגודלה בכנסת.

המושב הראשון של הוועידה ה-27 (שנערך בדצמבר 2014), וכן הלשכה הפוליטית של מק"י  שנערכה בשבוע שעבר סיכמו כי קיים צורך בבניית שותפות רחבה, יהודית-ערבית, של כוחות ואישים בעלי השקפות אידיאולוגיות שונות, על בסיס הסכמות פוליטיות, למאבקים משותפים נגד מדיניות הימין. המפלגה הקומוניסטית, אשר במשך כמאה שנות פעילותה בארץ ידעה לגבש אסטרטגיה להרחבת שורותיה והשפעתה ולבניית  חזיתות – תדע לעשות זאת גם בוועידתה זו.

 

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"