מאות הפגינו מול שגרירות ארה"ב תל-אביב; מאוחדים תחת סיסמא 'טראמפ הביתה'

מאות הפגינו אמש (שני) מול שגרירות ארה"ב תלאביב; מאוחדים תחת הסיסמא 'טראמפ הביתה'. פעילי מק"י וחד"ש החלו למחות בסביבות השעה 18:00 וכעבור כמחצית השעה הצטרפו אל ההפגנה חברי התנועה הסביבתית "מגמה ירוקה" ואנשי המפלגה הדמוקרטית האמריקאית, תושבי ישראל. חרף ההבדלים הפוליטיים והאידיאולוגיים בין הקבוצות השונות, כולם קראו בצוותא סיסמאות משותפות בעברית ובאנגלית וקראו להתפטרותו של הנשיא האמריקאי.

מפגיני חד"ש ומק"י מחו נגד שיתוף הפעולה בין ממשל טראמפ לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו, שמביא להעמקת הכיבוש וההתנחלויות ומונע התקדמות לעבר פתרון שתי המדינות. בהפגנה ישתתפו חברי הכנסת דב חנין, עאידה תומאסלימאן ועבדאללה אבומערוף (חד"ש, הרשימה המשותפת) וכן מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק״י) עאדל עאמר. עוד הופץ כרוז לעוברים ושבים הרבים ובו הסבר, בעברית ובאנגלית, על מטרות ההפגנה.

2017-05-23_205414

חברי הכנסת חנין ואבומערוף (חד"ש, הרשימה המשותפת) יחד עם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק״י) עאדל עאמר, בהפגנה אמש מול שגרירות ארה"ב (צילום: זו הדרך)


בהזמנה להפגנה נכתב: "טראמפ ומדיניות הממשל האמריקאי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. אחרי חמישים שנות כיבוש, שלום בין ישראלים לפלסטינים יגיע מתוך יוזמה של העמים שחיים כאן, ולא מתוך האינטרסים של המעצמה האמריקאית, הנהנית הגדולה מהתמשכות המלחמות, ההרס והדיכוי באזור".

עוד נכתב בהזמנה, כי "את ביקור הבזק שלו בארץ עורך טראמפ במסגרת סיורו במזרח התיכון למען חיזוק מעמדה של ארצות הברית באזור, מתוך ברית עם הכוחות הריאקציוניים ביותר במזרח התיכון. אנו יודעים מהי משמעותה של התערבות אמריקאית באזורנו – פירוק מדינות, פירור עמים. הנשיא טראמפ הוכיח חוסר אחריות מסוכנת כבר בשבועות הראשונים של כהונתו – במתקפות בעיראק ואפגניסטן, במתקפת הטילים בסוריה ובמדיניות אגרסיבית כלפי צפון קוריאה. בנוסף, טראמפ מחובר בעבותות ללובי המתנחלי בישראל ובארה״ב: השגריר שמינה לישראל, דייויד פרידמן, היה נשיא מכון ידידי בית אל בארה״ב; פטרונו ותורמו הגדול של נתניהו, איל הקזינו שלדון אדלסון, ניצב גם הוא מאחורי טראמפ".
ח״כ תומאסלימאן אמרה לקראת ההפגנה: ״ביקור טראמפ בישראל הוא המשך למפגשי ההכנה שערך עם נציגי הריאקציה הערבית במפרץ. ביקור זה עלול להביא רק רע לעם הפלסטיני ולעמי האזור. ארה"ב מעולם לא היתה צד מגשר וניטרלי בסוגיה הפלסטינית וגם לא תהיה. אני מזהירה מפני ניסיונות הסחיטה של ארה"ב: יש ניסיון לנצל את המצב האזורי הגרוע בעולם הערבי ולכפות ׳חבילת הסכמים׳ על ההנהגה הפלסטינית הסכם שרומס את זכויות העם הפלסטיני, שפוגע בזכותו להגדרה עצמית ומתואם עם ממשלת הימין של נתניהו ועם מדיניות הסיפוח והכיבוש״.

לדברי מזכ"ל מק"י: ״ביקור טראמפ לא בא לתרום לתהליך שלום צודק. הוא הגיע לכאן כדי ליצור קואליציה עם המשטרים האפלים ביותר באזור ולייצר מחסום בפני שאיפות עמי האזור לחיות בשלום בר קיימא. אנו מרימים קול נגד תוקפנות ממשלת ישראל הכובשת והגיבוי שלו היא זוכה מצד ממשל טראמפ. אנו קוראים לממשלת ישראל לא להתיישר עם האינטרסים האמריקאים, אלא לפעול למען האינטרס של העם הישראלי והעם הפלסטיני סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל״.

כמו כן, הופץ אתמול מנשר תחת הכותרת "האימפריאליזם – חלק מהבעיה ולא מהפתרון"!

במנשר נאמר ש"המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) רואות בביקור הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בארץ ובאזור חלק ממסע מיסוד הברית בין ממשלת ישראל למשטרי הראקציה הערבית, שנועדה לחיזוק ההגמוניה האמריקאית באזור; ומתמיכה במדיניות ממשלת הימין והתכחשותה לזכויות העם הערבי הפלסטיני וליסודות השלום הצודק".

כמו כן, "הממשלים האמריקאים לדורותיהם השתמשו בעניין הפלסטיני כעלה תאנה לכסות על תכניותיהם הברוטליות ומעורבותם הרת האסונות באזור, שהשלכותיה הנוראיות ניכרות בסוריה, בתימן, בעיראק ובלוב. מדיניות האימפריאליזם היא חלק מהבעיה, ולא חלק מהפתרון".

עוד הדגישו ש"נאומו של טראמפ בסעודיה חשף מחדש את הסטנדרטים האמריקאים הכפולים; הרי בעלי בריתה של ארה"ב באזור – סעודיה, תורכיה, קטאר וישראל – הם החוסים על טרור הפונדמנטליסטיות באזור. מדיניותה של ארה"ב ובעלות בריתה היא שגורמת לחוסר הביטחון והיציבות באזור, ומאיימת על עמי האזור. ברור שהמטרה האמיתית של מה שקרוי 'ברית נאט"ו האסלאמית' היא המשך פירור עמי האזור ובידוד המתנגדים להגמוניה האמריקאית".

מק"י וחד"ש קראו לכוחות השלום בישראל ולהנהגת העם הפלסטיני לדבוק ביסודות לפתרון הצודק: סיום הכיבוש ופירוק ההתנחלויות והרמת מדינה פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967, לצד מדינת ישראל, שבירתה ירושלים המזרחית, ופתרון צודק לסוגיית הפליטים הפלסטינים לפי החלטות האו"ם.