כל מרכיבי הרשימה המשותפת תומכים בהחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד

הרשימה המשותפת הודיעה היום (חמישי) כי היא תומכת בהחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד. להחלטה שותפות כל הסיעות שמרכיבות את הרשימה: חד"ש, תע"ל ובל"ד. בכך יש לגוש השינוי 61 תומכים במהלך גם בלי סיעת ימינה. מספר החתימות כולל חברי ימינה, בניכוי ח"כ ניר אורבך שמתנגד למהלך, עומד על 66.

יו"ר הכנסת יריב לוין ופטרונו ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: דף הפייסבוק של לוין)

 

יו"ר סיעת המשותפת, אחמד טיבי, כתב ללוין כי חברי הרשימה מבקשים להצביע על החלפת היו"ר בישיבת המליאה הקרובה וצירף את חתימותיהם. לאחר הגשת יותר מ-61 החתימות, מחויב לוין להעלות להצבעה את החלפת היו"ר לסדר היום במליאה כבר ביום שני הקרוב, עם כינוסה. תקנון הכנסת מאפשר לקבוע מועד להשבעת הממשלה שבוע לכל היותר מאז שהכנסת מתכנסת. אלא שהנוהג הוא להשביע אותה מהר ככל הניתן. ככל שלוין נשאר בתפקיד יו"ר, הוא יכול לדחות את ההצבעה על הממשלה למועד המאוחר ביותר האפשרי – 14 ביוני.

על פי "הארץ", יש עתיד קידמה הבוקר את החלפת היו"ר לוין  בח"כ מיקי לוי בלי לעדכן את ימינה. החתימות נאספו מחברי הקואליציה המתגבשת בעוד מועד, ובימינה גילו כי הן הוגשו למזכירות הכנסת לצורך המהלך מהודעת יש עתיד לתקשורת. זמן קצר לאחר פרסום ההודעה ביקש אורבך למשוך את חתימתו.