טרם פורסמו תוצאות הבחירות בהסתדרות המורים; סיעת האופוזיציה נחל: נרשמו אי סדרים וזיופים

טרם פורסמו תוצאות הבחירות לראשות הסתדרות המורים ולוועידה שהתקיימו ביום שלישי האחרון וסיעת האופוזיציה הראשית, נחל, טוענת שנרשמו בהן זיופים ואי סדרים רבים. על פי תיעוד שפרסמה הרשימה בעת העברת הקלפיות בתום יום הבחירות מאזור ירושלים אל מטה הספירה המרכזי ביהוד הן הגיעו להתנחלות בשטחים הכבושים. בשל תלונה של הסיעה לקחה המשטרה לידיה את הקלפיות ושחררה אותן רק בשעות אחר הצהריים להמשך הספירה.

יעל אביטל, יו"ר סיעת נח"ל שהתמודדה מול סיעת אמ"י שבראשה עומדת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, טענה שיש חשד לזיוף תוצאות הבחירות. אביטל סיפרה שהיא ומורים נוספים החליטו ללוות את הרכב שמשנע את הקלפיות מאזור ירושלים למטה הספירה המרכזי ביהוד כלקח מהבחירות ב-2017, במטרה למנוע חשש לזיופים. "הודענו לרכב המשנע שאנחנו מלווים אותו. לפתע הוא פנה לרחוב ללא מוצא בפסגות בבנימין וביצע פניית פרסה מהירה, בעוד רכב שעקב אחרינו חסם אותנו. היינו בהלם, אבל הצלחנו לעצור את הרכב והזעקנו משטרה".

כמו כן, פעילים ברשימת חד"ש בהסתדרות המורים התלוננו שלא ניתן להצביע, שרשימת הבוחרים היו שגויות ושאף פורסמו מקומות הצבעה שבפועל לא היו קיימים. הסיעה אף עתרה אתמול נגד הנהגת הארגון ודרשה לדחות הבחירות ביישובים הערביים ובערים המשותפות. זאת, בשל החלטה אנטי-דמוקרטית בעניין הצבת קלפיות – שבכוחה למנוע את הצבעתם של רבבות מורים ערבים ויהודים.

בבחירות אמורים היו להצביע יותר-140 אלף גננות ומורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בעלי זכות בחירה, אך טרם נמסר כמה מחברי הארגון אכן מימשו את זכותם. בגיליון "זו הדרך" בשבוע שעבר פורסם ריאיון את מואפק ח'לאילה, ראש רשימת חד"ש בבחירות להסתדרות המורים בו הוא הצביע על כך ש"זו שנה שלישית ללא הסכם קיבוצי בתוקף. לאורך התקופה אמרו לנו שוב ושוב שאין ממשלה ואין עם מי לדבר. ההסכם העיקרי בדבר אופק חדש נגמר, אבל בינתיים חתמנו על שורה של הסכמים פרטניים: חישוב ימי מחלה למורים, שיטת חישוב הפנסיה למורים והסכם של סגני מנהלים. עכשיו צריך לקיים מו"מ לחתימה על הסכם כללי".

 

עוד בנושא:

סיעת חד"ש בהסתדרות המורים עתרה נגד קיום הבחירות ביישובים הערביים ובערים המשותפות