יש דין: 24 שעות של פורענות ופגיעה ברכוש של פלסטינים בשטחים הכבושים

"24 שעות של פורענות ופגיעה ברכוש של פלסטינים: כתובות נאצה על גן ילדים, פגיעה ברכבים, חסימת התנועה לנהגים, כתובות נאצה במחצבה והצתה של רכב עבודה ושדה של עצי זית. אלימות קשה מצד אזרחים ישראלים והטלת אימה על חפים מפשע פלסטינים ברחבי הגדה המערבית", כך נמסר בצהריים (חמישי) על ידי ארגון יש דין.

הכתובות שצוירו הלילה על ידי מתנחלים בכפר יאסוף ובכפר עוריף שבשטחים הפלסטינים הכבושים (צילום: תג מאיר)

 

על פי עדויות שהגיעו אתמול לתחקירן יש דין בסביבות השעה 10:30 מספר מתנחלים הגיעו לצומת ג'ית על כביש 60, הם הפגינו ומנעו מרכבים פלסטינים לנסוע בכביש. בשלב מסוים, מספר מתנחלים הציתו אש בשדה ששייך לתושבים הפלסטינים. מדובר בנזק גדול לאדמות ולעצים. הלילה (בין רביעי לחמישי) תחקירן יש דין דיווח על פשע שנאה במחצבה הסמוכה לעסירה אל קבליה. מספר תושבי עסירה אל קביליה גילו אחרי חצות  שהוצת טרקטור במחצבה ליד הכפר. במחצבה התגלו כתובות נאצה בעברית ובין היתר נכתב "הרס מביא חורבן". לטרקטור שהוצת נגרם נזק כבד.

הבוקר גילו תושבי יאסוף כי ארבעה רכבים ניזוקו הלילה (בין רביעי לחמישי) וצמיגיהם נוקבו. כתובות נאצה רוססו על גדר של גן ילדים, בין היתר נכתב "לכו לאויב" ו"עם ישראל חי". בנוסף ריססו האלמונים מגן דוד. נזק נגרם לרכבים הפרטיים. יצוין שאירועי אלימות של המתנחלים כלפי פלסטינים בשטחים הכבושים בוצעו לאחר שאתמול נהרסו כמה מבנים במאחז שבח הארץ הסמוך להתנחלות יצהר. כוחות הביטחון נתקלו באלימות מצד מתנחלי המקום.

מפורום "תג מאיר", הנלחם בפשעי שנאה, נמסר כי "עוריף וכפר יאסוף נמצאים במרחק של  קילומטר עד 7 ק"מ בקו אווירי מיצהר. לא צריך להיות חוקר שב"כ כדי להבין שחוליות הטרור היהודי הגיעו מאחד המאחזים הסמוכים ליצהר בכדי לנקום את הפינוי של אתמול. עד מתי תימשך ההתעללות בתושבים הפלסטינים ללא תגובה הולמת של ממשלת ישראל?".