יצאה לדרך צעדת האימהות השכולות הערביות כתוצאה מהפשיעה הגוברת

צעדת האימהות ששכלו את בניהן כתוצאה מהפשיעה הגוברת בחברה הערבית יצאו הבוקר (שלישי) בדרך משכונת חליסה בחיפה. הן יצעדו, יחד עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) עד לקריית הממשלה בירושלים. ח"כ עודה מסר הבוקר "כאשר אמא שכולה מקבלת החלטה לצעוד מחיפה עד ירושלים ברגל, ומצטרפות אליה נשים שכולות שאיבדו את יקיריהן, חובתו של כל אדם שיכול לתמוך ולהגיע. מטרתה של הצעדה הזאת היא להחזיר לסדר היום הציבורי את המאבק והמוכנות שלנו להיאבק. על כן, חובתנו לתמוך. בהצלחה וכל ההערכה והתמיכה לאמהות השכולות הנאבקת". "לא נשתוק בפני הפשיעה. אנחנו רוצים חברה ללא נשק, ארגוני פשע, פרוטקשן ושוק שחור", הדגיש.

צעדת האימהות יצאה לבוקר משכונת חליסה בחיפה. בין הצועדים: ח"כ איימן עודה) (צילום: זו הדרך)

 

לפי נתונים שפורסמו על-ידי יוזמות אברהם, רק ב-2019 נרשמו 89 מקרי רצח של אזרחים ערבים, בהם 79 גברים ו-10 נשים. בנוסף, כ-22% מהאזרחים הערבים מדווחים כי הם או מי מבני משפחתם נפגעו במהלך השנה האחרונה מעבירות אלימות כגון מכות, דקירות או ירי.

כאמור, הצועדים יצאו הבוקר מחיפה ויצעדו עד קיבוץ הזורע. מחר, רביעי, הצועדים ייצאו מצומת מגידו דרך ואדי עארה, באקה, ג׳ת, זימר. למחרת, חמישי: זימר, קלנסואה, טייבה וטירה. ביום שישי: כפר קאסם, כפר ברא, ג’לג’וליה. שבת: לוד, רמלה, אבו-גוש וביום ראשון ייערך חלקו האחרון של מצעד המחאה מאבו-גוש לירושלים.​ נמסר "כל מי שרוצה לשתף בכל הצעדה או בשעות מסויימות, נא ליצור קשר על עו״ד ג׳וואד אבו אלהיג׳א, טל' 052.4333213".