חרף לחצי רגב וברקת: דיון על יום הזיכרון האלטרנטיבי נערך בגלריית ברבור

אירוע משותף של לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות נערך אמש כמתוכנן לאחר שבית משפט השלום בירושלים דחה אתמול (חמישי) את בקשת עיריית ירושלים לבטלו. במרכז האירוע: יום הזיכרון המשותף לישראלים ולפלסטינים, שעתיד להתקיים ביום שלישי הקרוב, 17 באפריל, בפרק הירקון בתלאביב. השופטת אפרת אייכנשטייןשמלה אף חייבה את העירייה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל. במקביל, שרת התרבות מירי רגב שלחה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפעל בעצמו למניעת האירוע.

2018-04-13_194753

עיריית ירושלים הגישה השבוע בקשה דחופה לצו מניעה בעקבות הדיון על יום הזיכרון האלטרנטיבי. השיחה נערכה כדי לענות לשאלות הקהל בנוגע לטקס הזיכרון המשותף למשפחות ישראליות ופלסטיניות. בעתירתה טענה העירייה כי הגלריה עושה שימוש פוליטי לא חוקי בנכס וכי "מדובר בשיח פתוח שהוא הלכה למעשה אירוע הנושא אופי פוליטי מובהק המהווה חלק בלתי נפרד ממסע הדהלגיטימציה שמנסים לעשות ארגוני שמאל קיצוניים לצה"ל".

מפורום המשפחות השכולות וארגון לוחמים לשלום נמסר בתגובה להחלטה: "סתימת הפיות שרצו לבצע ראש העיר ניר ברקת והשרה רגב באמצעות משפט ראווה זה נכשלה, והם לא יצליחו להיות קומיסרים של שכול. אנחנו נמשיך לצעוד בדרך הפיוס, ונמשיך לפעול לקידום ההבנה כי השכול אינו נחלתו הבלעדית של אף צד. ברקת ורגב מוזמנים להגיע הערב לאירוע בגלריית ברבור, להקשיב למי שמבקשים לצאת מהשכול לנתיב של הבנה ופיוס ולא של שנאה ופירוד".

כאמור, במקביל לדיון המשפטי, שלחה השרה רגב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שישתף עמה פעולה בביטול האירוע. על אף שמדובר בערב דיון, במכתבה מכנה רגב את האירוע "טקס זיכרון משותף". לדבריה זהו "שאירוע מקומם ובזוי שכזה הוא חילול זכרם של יקיריהם, יקירינו, חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה".

במכתבה תקפה רגב בחריפות גם את משרד האוצר, שלדבריה מפגין "אוזלת יד" בכך שאינו משלים את הליכי שלילת התקציבים כלפי מוסדות שעברו לכאורה על "חוק הנכבה" – מהלך שבסמכותו. היא מציינת עוד כי גם כך הענישה המותרת בחוק לשלילת תקציבים ממוסדות היא "בלתי מידתית ומינורית", וקוראת למנדלבליט לפעול לשינוי החקיקה. "קיומם של אירוע בזוי ומקומם זה, ושורה נוספת של אירועים דומים אחרים, המביעים תמיכה והזדהות עם מחבלים ותומכי טרור פלסטינים בגלריית ברבור ובמוסדות 'תרבות' נתמכים אחרים, ביניהם תאטרון יפו, נובעים מ'שטח הפקר' חוקי, בו 'אין דין ואין דיין'", כתבה רגב.

יצוין שהיום פורסמה עצומה מקוונת נגד החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן לאסור על משפחות פלסטיניות לקחת חלק באירוע שיתקיים בתלאביב. "ליברמן מודה שהחליט לאסור כניסת משפחות שכולות פלסטיניות לטקס הזיכרון המשותף משום שהוא חולק על דרכן. אין שום נימוק בטחוני. סתימת פיות במערומיה. גם מי שדעתם לא נוחה עם טקס הזיכרון המשותף חייב להיות ברור שהניסיון להשתיק את המשפחות השכולות שמארגנות אותו הוא יריקה בפרצופם של מי שאיבדו את היקר להם מכל", נכתב בעצומה.

לחתימה על עצומה:

https://www.atzuma.co.il/libermanenough