ח"כ תומא-סלימאן: קיים חשש שרוצח האישה בעראבה ימשיך בפשעיו

משפחתה של ופאא עבאהרה, שנרצחה בתחילת השבוע בעראבה, קראה אמש (שישי) למשטרה לספק לקרוביה הגנה מחשש לנקמה מצד הגרוש שלה, החשוד במעשה. "כבר כמה ימים נפוצות שמועות ביישוב כי הרוצח הנתעב לא ייכנע עד שישלים את מסע הרצח והנקמה באחיה ובאמה", מסרה המשפחה. החשוד, רביע כנאענה, נמלט לאחר הרצח וטרם נעצר.

כ-150 גברים ונשים הפגינו ביום שלישי בכניסה הראשית לעראבה, בעת הלווייתה של ופאא עבאהרה (צילום: אל אתיחאד)

בחודש שעבר הוא נעצר בבית המשפחה, בחשד שאיים לפגוע בה ובבתו, שגם אותה הוא תקף. בבית משפט השלום בעכו, לשם הובא יום אחרי שנעצר, המשטרה הזכירה כי מדובר בעבריין עם הרשעות ושני כתבי אישום בגין עבירות של אלימות במשפחה.
"
בין אם השמועות נכונות ובין אם לא, הרוצח הנתעב עודנו מסתובב חופשי, ומאמצי החיפוש ביישוב נפסקו ולא רואים ניידות משטרה", ציינו בני המשפחה. "פנינו למשטרה ונענינו כי 'אין צורך' בזמן שהם מסרבים לעדכן אותנו לגבי תוצאות החיפוש. אנחנו קוראים בכל לשון של בקשה לכל מי שיכול לסייע, ללחוץ על המשטרה להציב ניידת ליד הבית עד לתפיסתו של הרוצח, לפני שיקרה אסון נוסף".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) פנתה אמש בעניין לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ולראש מדור נפגעי עבירה במשטרה כדי לספק הגנה לבני המשפחה. "לא יאומן שעדיין יכולים במשטרה להתעלם מבקשות ההגנה והתחנונים של קרובי המשפחה", מסרה. "זו התגובה האלמנטרית במצב הקיים במיוחד לאחר מקרה רצח מתועב כזה עם רוצח אלים מאיים שעדיין מסתובב חופשי. למה אני כח"כית צריכה להתערב ולהגיע לשרים כדי שיעשה משהו. המשטרה אכן צריכה מי שילמד אותה את עבודתה". יצוין שכ-150 גברים ונשים הפגינו ביום שלישי בכניסה הראשית לעיר עראבה, במחאה על כישלון המשטרה במניעת הרצח של עבאהרה. ההפגנה התקיימה בזמן הלווייתה.

עוד בנושא, בגיליון השבוע של "זו הדרך", עמ' 7:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/11/G45_2020.pdf