ח"כ תומא-סולימאן: הסטודנטית מאום אל-פחם נרצחה בטורקיה על רקע מגדרי

"הסטודנטית מאום אלפחם נרצחה בטורקיה על רקע מגדרי", כך מסרה אמש (חמישי) ח"כ עאידה תומאסולימאן (חד"ש), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת היוצאת. לדבריה "סיואר קבלאוי מצטרפת לאיה מסארוה שנרצחה מתחילת השנה ול-28 נשים שחייהן קופחו על רקע מגדרי בשנה שעברה".

2019-02-08_165046

ח"כ עאידה תוצאסולימאן (חד"ש) במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בחיפה (צילום: זו הדרך)

"האכזריות בה נרצחה סיואר הרחק מביתה ובמדינתה רק מעידה כי השוביניזם ותפיסות העולם הפטרנליסטיות הם משולחי רסן. מי שרצח את סיואר חייב לתת את הדין בהקדם ובמלוא החומרה. אל לנו לחפש את הרקע לטרגדיה הזו הסוגיה ברורה וחלקה: עוד אישה נרצחה בגלל היותה אישה".

יצוין כלי תקשורת בטורקיה פרסמו אתמול סרטון שלפי הדיווחים מתעד את הרגעים שלפני מותה של הסטודנטית מאום אלפחם ובו נראים אחיה ואביה כשהם גוררים את הצעירה. נוסף על כך, פורסם תיעוד של המשטרה המקומית עוצרת את השניים.

על פי כלי התקשורת המקומיים, קבלאוי התעמתה עם אחיה והסתגרה בחדרה. אולם, הצעירה קפצה מהמרפסת בקומה השלישית, לאחר שהאח פרץ לחדר. בסרטון ניתן לראות את השניים מגיעים לצד הבניין, פותחים שער ונכנסים לחצר. לאחר מספר שניות הם יוצאים כאשר הם נושאים את הצעירה בעודה בחיים. על פי החשד, השניים העלו אותה לדירה, שם אחיה חנק אותה למוות

בהמשך מתועד מעצר האב, וכן של האח, שנעצר במלון לאחר שלפי הדיווחים ניסה להימלט לישראל. בתוך כך, בנתיחת הגופה התגלו חבלות באזור הצוואר כל זאת לפי דיווחים מקומיים.