ח"כ עודה על הצהרת נתניהו: 'רוצה להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה תחת כיבוש'

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), מסר הערב (שלישי) בתגובה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר החלת הריבונות בשטחי הכיבוש בקעת הירדן וצפון ים המלח כי "זה לא רק ספין בחירות. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית תחת כיבוש לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית. חלומו של ביבי הוא מיעוט של אזרחים יהודים ששולטים ברוב של נתינים פלסטינים נטולי זכויות".

נתניהו אמר הערב כי אם ייבחר שוב לתפקידו, יפעל להחלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. במסיבת עיתונאים שערך בכפר המכבייה הוסיף נתניהו כי יתחיל בהליכי הסיפוח רק לאחר הבחירות, בתיאום עם ממשל טראמפ, וכי "עסקת המאה" המתוכננת של ארצות הברית משפרת את התנאים למהלך הזה.

בתגובה אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד מלכי, כי אם נתניהו יממש את תכניותיו הוא יהיה ב"בעיה אמיתית" וצפויה התנגדות המונית. גם חברי קונגרס דמוקרטים הזהירו את רה"מ מסיפוח הגדה. 

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש9: "בחירות האלה זה או כלא או אפרטהייד. כדי לברוח מהכלא נתניהו ינסה לספח עשרות אלפי פלסטינים תוך מניעת זכויות מהם: אפרטהייד רשמי. רק משותפת גדולה תוכל לשלוח אותו לכלא ולחסל את האפרטהייד. לא לסיפוח לא לכיבוש!". ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף "הערב ניתן כבר למסור לנתניהו העתק כתב האישום על פשעי מלחמה, אפרטהייד, והפרה מסוכנת של המשפט הבינלאומי. כתב אישום שיצטרף ל׳כתב החשדות׳ נגדו על שוחד והפרת אמונים בישראל. נתניהו לא יחמוק מהמשפט הישראלי ולא ממשפט העמים".