ח"כ עודה לקראת כנס ההסתה הגזענית של נתניהו: 'יא קוסם, הגיע הזמן להיעלם – האזרחים שווים יותר'

לקראת פקיעתו של המנדט שקיבל יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להקמת ממשלה ביום רביעי בחצות, גוברת ההסתה הגזענית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד בכחול לבן ממשיכים במאמצים להרכיב ממשלה, בליכוד מנסים למנוע את האפשרות שגנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

נתניהו השמיע אמש (מוצ"ש) "אזהרה" מפני האפשרות שגנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת. בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, אמר נתניהו כי הקמת ממשלת מיעוט תהווה "סיכון קיומי מיידי למדינת ישראל, וסטירת לחי לדמוקרטיה הישראלית, בפרצופם של המוני אזרחים שנתנו את קולם לכחול לבן". בהמשך דבריו פנה נתניהו לחברי הנהגת כחול לבן, גבי אשכנזי ומשה יעלון: "דברו עם גנץ, ותזכירו לו שאלו שאתם רוצים שיהיו השותפים שלכם רצו להעמיד אתכם, כמו את שאר חיילי צה"ל, לדין כפושעי מלחמה. יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף. תתעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה יחד". כמו כן, חברי הכנסת בליכוד ובלוק הימיןחרדי קיבלו זימון ל"כינוס חירום" של הליכוד שיתקיים הערב בגני התערוכה.

כל כך הגיב ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "הערב נתניהו עולה שוב להסית מהמרפסת. אני קורא לכלי התקשורת שלא לשדר את דברי השנאה שלו, שאין בהם ערך חדשותי והם בבחינת תוכן צהוב המעורבב בדם."

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב אמש לדברי נתניהו. עודה אמר כי נתניהו אינו דואג לבוחריו, לדבריו "נתניהו הוא פוליטיקאי ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף וישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו". עוד הוסיף יו"ר המשותפת "יא קוסם, הגיע הזמן להיעלם. האזרחים הערבים והיהודים יותר חשובים ממך".

יצוין שנתניהו נועד היום עם ראשי סיעות בלוק הימיןחרדים. בישיבה סוכם כי מחר בשעה 14:30 בכנסת תתקיים ישיבת סיעה מורחבת של כל 55 חברי הכנסת של בלוק הימין. זאת, כי בליכוד קיוו שראשי הסיעות והח"כים במפלגות האחרות בבלוק יגיעו הערב לכינוס התמיכה שנתניהו מארגן בגני התערוכה בתל אביב, אך לעת עתה הם לא אישרו הגעה.

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) התייחס אף הוא לכנס הליכוד בגני התערוכה ואמר כי מדובר בכנס של הסתה ושנאה: "זה צעד נוסף במסע הדהלגיטימציה של נתניהו והימין הקיצוני בשנים האחרונות נגד הציבור הערבי והנהגתו הנבחרת. נתניהו הבין שהחלה הספירה לאחור לקראת קץ שלטונו וכליאתו, ועומק ההסתה שלו כעומק מצוקתו". עוד הוסיף ח"כ ג'בארין כי "האזרחים הערבים הם שותפים לגיטימיים ושווים, ופסילתם היא עמדה שבבסיסה גזענות, אדונות ועליונות אתנית".