ח"כ חנין על מחדל הרכבת לי-ם: התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת את הממשלה

"לממשלה התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת", כך אמר הבוקר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) בדיון חירום של ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין כשלי קו הרכבת ירושליםתל אביב והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו. בדיון נכחו מנהל הרגולציה ברכבת, דן לנדאו וקרן טרנר מנכ"לית משרד התחבורה. שר התחבורה ישראל כ"ץ ויו"ר הדירקטוריון של רכבת ישראל דן הראל לא הגיעו לדיון.

2018-10-17_185718

"אומרים לי: מה הדחיפות, מה הבהילות, בכינוס הישיבה? מבחינתי הפרסה של קו הרכבת ירושלים נתב"ג מחייבת בהילות", פתח את הדיון יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני).

"הפרויקט של קו הרכבת ירושלים תל אביב הוא פרויקט לאומי חשוב, אמרתי לשר. גם כשיש בעיות ואין יום ללא בעיות, ראוי שידע להתייצב ולומר עדיפה האמת כמו שהיא. נדע להעריך אותה. לומר שיש בעיות אבל עדיף שנצא לדרך בצורה ראויה. אומרים לי הקו בהרצה, אבל על חשבון מי? על חשבון הפריפריה? גם הטענה שיש ויכוח בניכם לבין האוצר על הזמנת הקרונות הוא לא מקובל. זה פרויקט אבל למה הוא אמור לבוא על חשבון הפריפריה. זה לא מתקבל על הדעת", הוסיף ח"כ כבח.

לדברי ח"כ חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: "ראינו אתמול נתניהו מדבר עם גברת פרץ בקריית שמונה: את הממשלה הזאת התחבורה הציבורית פשוט לא מעניינת. ההשקעה ברכבת נמוכה. השמיכה של הרכבת קצרה כל כך שאני מתפלא שהיא בכלל נוסעת. חסרים קרונות, קטרים, מסילות. אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש בה פקק תנועה של רכבות, ועד שתוקם מסילה רביעית בשנת 2025 במקרה הטוב, אנחנו נמשיך להיות בפקק תנועה של רכבות. האמת היא שזה שרכבת ישראל נוסעת בכלל זה נס שקורה בכל יום. המערכת עובדת בניצולת של 120%".

"כשהשמיכה קצרה מדי מושכים אותה. ולכן, כדי להפעיל את הקו לירושלים היו חייבים להוריד קווים ממקומות אחרים. אבל אסור לפגוע דווקא בקווים הכי עמוסים, שרמת העומסים בהם מובילה למצב שהוא פשוט מסוכן", הדגיש ח"כ חנין.