אוניברסיטת ת"א: מרצי הסגל הזוטר השובתים הפגינו מול משרדי ההנהלה

מרצי הסגל הזוטר השובתים באוניברסיטת תלאביב הפגינו בצהריים (רביעי) המול משרדי ההנהלה. יו"ר וסגן יו"ר הארגון ניסו להיכנס לבניין ההנהלה כדי למסור מכתב אך נחסמו על ידי אבטחת האוניברסיטה. מהארגון נמסר "הייתה היום הפגנה מדהימה. הגענו בהמונינו, יחד עם תומכים מקרב הסטודנטים והסגל הבכיר והמנהלי, בהפגנת כוח שלא נראתה בקמפוס שנים. הנוכחות והאנרגיה המרשימות שהיו בהפגנה מבהירות להנהלה שיש לנו תמיכה רחבה מקרב חברי הארגון וקהילת האוניברסיטה כולה ולכן לא נפסיק במאבקנו הצודק עד שנחתום על הסכם קיבוצי ראוי למעננו ולמען עתיד האקדמיה הישראלית בכלל".

יצוין שהשביתה של הסגל הזוטר באוניברסיטאות תלאביב ובן גוריון תיכנס מחר ליומה החמישי. גם בקמפוס בארשבע של אוניברסיטת בן גוריון התכוונו להפגין מול משרדי ההנהלה בשעות הצהריים, אך ההפגנה בוטלה בעקבות דרישת רשויות הביטחון. זאת, בגלל הטיל שנורה הלילה לעבר העיר, שמקורו ברצועת עזה, ושגרם לשישה פצועים קל ולנזקים כבדים באחת משכונות העיר. מערכת הלימודים בעיר שבתה היום ובאוניברסיטה הלימודים התקיימו כרגיל, פרט למאות השיעורים שבוטלו עקב השביתה.

יו״ר ארגון הסגל הזוטר, עמית שמרת, מסר אמש כי "הנהלת האוניברסיטה הציגה את עמדתה בישיבת המו"מ שנערכה ביום שני, אך טרם סיימה להציג פתרון לכלל הבעיות אותן העלינו. לגבי מודל הביטחון התעסוקתי, הציגה ההנהלה מספר שיפורים מינוריים. עם זאת, אפילו במודל זה נותרו 'חורים', ההופכים אותו לבלתי אפקטיבי, כמו למשל בכך שעדיין אפשר יהיה לסיים העסקה מכל סיבה בפיצוי נמוך".

2018-10-17_185731

מפגינים, בצהריים, מול משרדי ההנהלה של אוניברסיטת תלאביב (צילום: ארגון הסגל הזוטר)

כמו כן, בסוגיה המרכזית והקריטית של הליכי פיטורין הוגנים לכולנו, דחתה ההנהלה את כל דרישותינו, ובפרט את הדרישה להודעה מוקדמת על צמצום או סיום העסקהעליה היא השיבה בשלילה מוחלטת. בקיצור, המשא ומתן עודנו מתנהל, אך עם זאת אין בו שום שיפור ממשי, וודאי שלא כזה שראוי שיביא לסיום השביתה. אנחנו ממשיכים. אנחנו ערים למשמעות השביתה עבור כולנו וגם עבור אלפי הסטודנטים, אבל נשבות ככל שיידרש בדיוק כדי שנוכל להבטיח שייהנו מהוראה איכותית ומתרגלים ומרצים הזוכים ליחס הוגן"