ח"כ חנין: העמקת הכיבוש לא תעצור את גל האלימות

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) סבור שהעמקת הכיבוש לא יעצור את גל האלימות. במסר שפרסם כתב "הלב נשבר כשחושבים על הילדים בסיבוב האחרון של מעגל האימה. תינוק שנשרף בשנתו, אחיו שנכווה קשות ומאבד את הוריו שנשרפו חיים. ילד בן שש שנורה למוות. תינוק וילדים פעוטים בני 4, 7 ו-9 שהוריהם נורים למוות לנגד עיניהם. עוד תינוק שאביו נדקר למוות ואמו נפצעת קשה מדקירה, כשהם מטיילים עם העגלה שלו. וזו רק רשימה חלקית".

2015-10-05_174518

כוחות משטרה ומשמר הגבול מונעים את הגישה למסגד אל אקצה, אתמול, בעיר העתיקה של ירושלים (צילום: אקטיבסטילס)

 

ח"כ חנין הדגיש ש"כך נראית הדרך לתהום – מעגל של כאב, זעזוע, כעס, שנאה, נקמה. אני שומע את נתניהו ושריו מתחרים ביניהם בהתלהמות ומציעים יותר כוח, יותר הקצנה, יותר התנחלויות, יותר פצועים והרוגים. הכי קל זה להמשיך לגלוש במדרון התלול. אבל מה שצריך זה להתחיל ללכת בכיוון ההפוך, לחזור לטיפוס הקשה במעלה המצוק שמוביל ליציאה מהתהום. לפרוץ את מעגל השנאה, הכיבוש והמלחמה באמצעות חתירה לשלום של עצמאות וצדק לשני העמים". לדבריו "נתניהו הוא לא האיש שילך בדרך הזו. הוא כבר הוכיח זאת בשנות שלטונו הארוכות. לא החרפה של הבעיות ולא הסתפקות בתיאורן בצבע מייאש – כדי שיהיה כאן טוב יותר דרושים דרך אחרת ושלטון אחר".

דובר חד"ש הוסיף שההסלמה האלימה שאנו עדים לה בשטחים היא תוצאה של העמקת פשעי הכיבוש. האלימות מותירה ילדים פלסטינים וישראלים יתומים מהוריהם – והאשמה על ממשלת הימין. "הדם שנשפך בימים האחרונים מזכיר לכולם את ההידרדרות המהירה למלחמה הנפשעת בעזה בשנה שעברה. ושוב, כאילו לא נהרגו אלפי אנשים בעזה לחינם, ממשלת נתניהו מתנהגת כמו אחרון הפירומנים. מקהלת השרים הימניים מאשימים את אבו מאזן בהסתה, בעוד הם – בפעולותיהם – הופכים את חיי הפלסטינים לבלתי אפשריים", הדגישו בחד"ש והוסיפו שהממשלה מעודדת את נישולם של פלסטינים מאדמותיהם לטובת מתנחלים, מונעת מהם להגיע לתפילות במסגד אל-אקצא, ומבהירה בכל דרך אפשרית שהיא לא מתכוונת ליזום או לאפשר תהליך שלום. "הכיבוש אחראי למצב בו אנו נמצאים, והממשלה האיומה הזו אחראית לכיבוש ולהעמקתו. עלינו לפעול ביחד ולעשות כל מה שניתן על מנת להפיל את הממשלה הזאת", נמסר עוד.