ח"כ ג'בארין על החלטת הליכוד: תגרור רק להמשך מעגל הדמים והנצחת הסכסוך

מרכז הליכוד אישר אמש (ראשון) נוסח החלטה מחייב של תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית בשטחים הפלסטינים הכבושים. בנוסח ההחלטה נכתב כי "במלאות יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

2018-01-01_194238

ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר בתגובה כי "ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על השטחים הכבושים משקפת את רעיון האפרטהייד במיטבו, והיא נועדה לתת גושפנקא פוליטית לעליונות התושבים היהודים על פני הפלסטינים".

לדברי ח"כ ג'בארין, "שטחי סי מהווים יותר מ-60% משטח הגדה, והחלטה על סיפוחם תביא רק להמשך מעגל הדמים והנצחת הסכסוך. הממשלה מהלכת אימים על הציבור כל אימת שעולה הדרישה להקמת מדינה פלסטינית, אך המשך הסכסוך והמשך הכיבוש הם המקור לסכנות ולייאוש. אין ולא יהיה כיבוש נאור, ואין כיבוש מתמשך ללא התנגדות מתמשכת". ג'בארין הוסיף כי "במקום לתת אלטרנטיבה למציאות הכיבוש ומעגל הדמים, מפלגת השלטון מחריפה את מדיניות ההתלהמות, הלאומנות והמיליטריזם. הליכוד מוכיח שוב שאין כיום פרטנר בישראל לתהליך השלום".