חד"ש החליטה להמשיך את השותפות הפרלמנטרית עם הרשימה המשותפת; חוק קמיניץ על הכוונת

מזכירות חד"ש החליטה אמש (רביעי) להמשיך את השותפות הפרלמנטרית הקיימת ברשימה המשותפת ולפעול להגדלת כוחה בבחירות הקרובות. כך הוחלט בתום ישיבה משותפת של המזכירות עם חברי הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שנערכה בשפרעם. עוד המליצה המזכירות לשמור את ההרכב הנוכחי של נציגי חד"ש ברשימת המועמדים בבחירות שיתקיימו במארס הקרוב. "אנו מזהירים מפני הסכנות שבהמשך שלטון הימין הקיצוני בהנהגת נתניהו, ונעשה את חלקנו בהפלתו", נאמר .

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, נושא דברים אמש, בפתיחת ישיבה המשותפת שנערכה בשפרעם (צילום: זו הדרך)

את הישיבה פתחו מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש). הם הדגישו את חשיבות המשך הפעילות הפרלמנטרית במסגרת המשותפת ועל האפשרויות הפוליטיות הרבות העומדות בפניה. יחד עם זאת, עם קראו לעבודה המאומצת של סניפי חד"ש ומק"י בקרב ערבים ויהודים כדי להרחיב את השפעת הרשימה ולהגדיל את מספר נציגיה בכנסת.

עוד נמסרו בישיבה פרטים על המערכה לביטול חוק קמיניץ הגזעני. חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה מסרו כי ניתן יהיה להשיג רוב לביטולה בכנסת הקרובה. בהקשר זה, נמסר דיווח בישיבה על החלטת הוועדה המסדרת של הכנסת מאתמול, בה אושרה ההצעה של חברי הכנסת של המשותפת, להעביר לוועדת הכספים הדיון בצווים שנועדו לדחות או לשנות שני תיקונים לחוק התכנון והבנייה. אחד התיקונים, בו הוסמכה ועדת הכספים לדון, נוגע להצעה לדחות את כניסתו לתוקף של התיקון לחוק התכנון והבנייה חוק קמיניץ.

בישיבת הוועדה התעורר ויכוח קולני כאשר ח"כ אופיר סופר (הבית היהודיהאיחוד הלאומי) אמר כי מי ש"רוצה לשמור על גליל ירוק צריך לשמור על החוק וכי קרקע אזרחית לא צריכה להיות מופקרת". לדבריו, צריך לעשות תיקונים שיחולו בעיקר על המושבים. ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) אמר כי ההחלטה לדון מחדש בחוק היא טובה, שכן מדובר בחוק שכוונותיו היו טובות אך הביצוע שלו לא היה מדתי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) הקריא מדברים שאמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני הבחירות לכנסת ה-22, לפיהם הסכים ראש הממשלה לבדוק מחדש את החוק ולהכין מתווה שלא יפגע בחקלאות. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הגיב לדברים ואמר כי נעשתה בדיקה מאז והמסקנה היא שצריך "לתקן את החוק במשורה, בעיקר בכל הנוגע למשקים חקלאיים ומשקי עזר". ח"כ שוסטר וח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) תהו אם הכוונה היא לאפשר תיקון "ליהודים בלבד". יצוין שכל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שלקחו חלק בדיון קראו לבטל כליל את החוק. כאמור, הוועדה המסדרת אישרה להעביר את הדיון העקרוני בעניין לוועדת הכספים.

עוד על ההיערכות לבחירות, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1 ו-3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G49_2019.pdf

עוד על חוק קמיניץ הגזעני בגיליון 48 של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G48_2019.pdf