חד"ש דורשת את שחוררם של העצירים המנהליים חלאדה ג'ראר וסלאח חמורי

חד"ש דורשת את שחוררם של העצורים המנהליים הפלסטינים חלאדה ג'ראר וסלאח חמורי. זאת לאחר שצה"ל האריך בשבוע שעבר בארבעה חודשים נוספים את משך כליאתה ללא משפט של חברת הפרלמנט הפלסטיני חאלדה ג'ראר, שמוחזקת במעצר מינהלי מאז יולי אשתקד.

2018-06-17_193633

עו"ד סלאח חמורי בשער של העיתון הצרפתי "הומניטה"

ג'ראר, תושבת אל־בירה שבאזור רמאללה, מכהנת כחברת פרלמנט ברשות הפלסטינית. היא חברת החזית העממית לשחרור פלסטין. ב-2015 הורשעה ג'ראר בחברות בחזית העממית ונגזרו עליה 15 חודשי מאסר. ביוני 2016 היא סיימה לרצות את עונשה.

ג'ראר מוכרת היטב בזירה הפוליטית הפלסטינית והיתה שנים רבות פעילה למען זכויות האסירים ובארגוני זכויות אדם. מאז 1998 נאסר עליה לעזוב את ישראל בשל פעילותה הפוליטית. ב-2 באפריל 2015 היא נעצרה בביתה באל־בירה. במערכת הביטחון טענו אז כי היא נעצרה משום שהפרה צו המתיר לה לשהות רק באזור יריחו, ולא הוזכרו עבירות נוספות. כמה ימים לאחר מכן חתם אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, על צו מעצר מינהלי למשך שישה חודשים. אלא שמעצרה המינהלי, ללא משפט, זכה להדים רבים בעולם והתביעה המירה אותו בכתב אישום. האישום אז ייחס לג'ראר 12 עבירות ביטחוניות, בהן חברות בארגון החזית העממית, נשיאת משרה ניהולית בארגון והסתה לחטיפת חיילים לצורכי מיקוח לשחרור אסירים.

עורך הדין הפלסטיניצרפתי, סלאח חמורי, העוסק אף הוא בזכויות האסירים והפעיל במסגרת הארגון אדמיר נמצא במעצר מנהלי בישראל מזה חודשים רבים ולא הובא לידיעתו אף כתב אישום וגם לא לידיעת עורכי דינו. המעצר עמד להסתיים ב-28 בפברואר. אולם ב-26 בפברואר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתם על פקודת מעצר נוספת לארבעה חודשים. נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם בנימין נתניהו ב-10 בדצמבר 2017 ודרש את שחרורו.

ממשרד החוץ הצרפתי נמסר "אנחנו מצרים על החלטת שר הביטחון הישראלי להאריך את מעצרו המנהלי של מר סלאח חמורי. אנחנו חוזרים על בקשתנו שכל זכויותיו של מר סלאח חמורי יכובדו ואנחנו ממשיכים לקוות לשחרורו המהיר".