חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר שוחררה מהכלא הישראלי

חברת הפרלמנט הפלסטיני מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין, ח'אלדה ג'ראר, השתחררה אתמול (שישי) בבוקר מהכלא הישראלי. בדצמבר אשתקד שפט בית המשפט הצבאי בעופר את ג'ראר ל-15 חודשים מאסר. ג'ראר ידועה כמבקרת חריפה של הרשות הפלסטינית ובמיוחד של התיאום הביטחוני עם ישראל. לאחר שמונה חודשי מעצר, חלקם מנהלי, הודתה ג'ראר במסגרת עסקת טיעון בחברותה בחזית העממית מטעמה נבחרה לפרלמנט, שמוגדרת על ידי ישראל כהתארגנות אסורה, ובהסתה.

במהלך משפטה של ג'ראר קיים בית המשפט 25 דיונים. כדי להגיע לכל דיון כזה נאלצה ג'ראר לעבור מסע ארוך, שלעיתים נמשך גם מעל 20 שעות, במהלכו היא מובלת כשהיא אזוקה. ג'ראר הואשמה ב-12 סעיפים, ביניהם חברות ופעילות במפלגתה שמוגדרת כאמור כ"התארגנות אסורה". כמעט כל הסעיפים עוסקים בפעילותה הפרלמנטרית הציבורית של ג'ראר, כגון השתתפות בהפגנות, ראיון לתקשורת, ביקור באוהל תמיכה באסירים פלסטינים ונשיאת נאומים. סעיף אחד ייחס לה הסתה לחטיפת חיילים, אך העד בעניין סעיף זה חזר בו וטען בעצמו שאינו בטוח כי שמע את ג'ראר אומרת את הדברים. יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש), הגיע לקבל את פניה של ג'ראר ביציאה מהכלא, ואמר: "ח'אלדה ג'ראר נעצרה ונכלאה, בתחילה ללא משפט, מתוך ניסיון להשתיק את מאבקה הנחוש נגד הכיבוש, אך בסופו של דבר הם רק העצימו את כוחה ואת מאבקה".

2016-06-04_174738

ח"כ איימן עודה וחברת הפרלמנט הפלסטיני מטעם החזית העממית לשחרור פלסטין, ח'אלדה ג'ראר, אתמול, עם שחרורה מהכלא (צילום: חד"ש)

במהלך מעצרה נערכו מספר רב של הפגנות ומשמרות מחאה, בישראל, בשטחים וברחבי העולם. גם מול בית המעצר נערכו הפגנות מחאה נגד מעצרה של ג'ראר, בהשתתפות בכירים פלסטינים וחברי כנסת מהרשימה המשותפת. הח"כים ביניהם עודה, אחמד טיבי, עאידה תומא־סלימאן ואוסאמה סעדי. הם אף נכנסו לאולם בית הדין הצבאי, פגשו את ג'ראר וקראו לשחרורה המיידי. עם שחרורה נערכה מסיבה ברמאללה בה לקחו חלק מאות מתושבי העיר וחבריה של ג'ראר. בין הבאים ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש).