חברי הכנסת של חד"ש ביקרו בכלא 6 את סרבנית הכיבוש מאיה ברנד-פיגנבאום

שני חברי כנסת, עופר כסיף ויוסף ג'בארין (חד"ש), ביקרו אתמול (רביעי) בכלא 6 את סרבנית הכיבוש מאיה ברנדפיגנבאום. ברנדפיגנבאום, בת 18 מקריית טבעון, נשלחה בשבוע שעבר ל-20 ימי מחבוש בכלא 6 בשל סירובה לשרת בצבא. זו תקופת כליאתה השנייה של ברנדפיגנבאום, שקדמו לה שבעה ימי מחבוש.

במקביל, מתעכב שחרורו של סרבן המצפון ופעיל הנוער הקומוניסטי רומן לוין, בן 20 מבתים. זאת למרות שוועדה צבאית המליצה לשחרר אותו מטעמי איהתאמה. לוין ריצה כבר למעלה מ-70 ימי מחבוש בכלא הצבאי. לאחרונה הוא הופיע בפני ועדת מצפון, שדחתה את בקשתו לפטור מטעמי מצפון אך המליצה על פטור מטעמי איהתאמה. יצוין כי הסרבן הערביהדרוזי, כמאל זידאן, שישב בכלא הצבאי יחד עם לוין מאז חודש אפריל, שוחרר בשבוע שעבר.

סרבנית המצפון מאיה ברנדפיגנבאום יחד עם ח"כ עופר כסיף (צילום: זו הדרך)

בתום הביקור במתקן הכליאה הצבאי, מסר ח"כ כסיף: "ביקרתי יחד עם חברי, ח"כ ג'בארין, בכלא 6 את סרבנית הגיוס מאיה ברנדפיגנבאום, צעירה אמיצה שבחרה להיאבק בכיבוש גם במחיר ישיבה בכלא הצבאי. מאיה וחבריה הסרבנים כמאל זידאן ורומן לוין הם האור של החברה שלנו, צעירים אמיצים שנאבקים למען סיום שפיכות הדמים ולמען שלום אמיתי וצודק". בשיחה עם ח"כ כסיף אמרה ברנדפיגנבאום: "הסירוב שלי נועד לנפץ את הבועה, להשמיע קול נגד הכיבוש אל מול חברה בה שולט שיח גזעני".