הקואליציה הימנית תתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות רצח נשים הגובר

הקואליציה הימנית תתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות רצח נשים. כך נודע אתמול ליוזמת הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שמסרה "מתחילת השנה נרצחו 20 נשים, והשנה עוד לא הגיעה לסיומה. העלייה במקרי רצח נשים מצביעה על היעדר מענה מספק מצד משרדי הממשלה ומצד ועדת השרים האמונה על הנושא. לכן, במוצ"ש הגשתי בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים, שאמורה לעלות להצבעה במליאה ביום רביעי".

2018-10-23_190908

תומא-סלימאן, העומדת בראש הוועדה לקידום האישה ולשוויון מגדרי קראה אמש "לחקת חלק במאבק ולנסות לגייס את חברי הכנסת באמצעות שליחת הודעות דוא"ל ולבקש את תמיכתם בהצעה". "יחד מונעים את הרצח הבא", הוסיפה.

יצוין שהוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת הכריזה בשבוע שעבר על מצב חירום בעקבות ריבוי מקרי רצח נשים, זאת על רקע הרצח של אנגווץ וואסה בת ה- 36 שנורתה בנתניה, יחד עם 19  נשים נוספות שאיבדו את חייהן מתחילת השנה.

"אני פונה אליך שוב וקוראת לך לצאת בהכרזה על מצב חירום", כתבה יו"ר הוועדה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "כל נרצחת היא עולם ומלואו, אישה עם חלומות ורצונות, משפחה, הורים וילדים שנהרסו חייהם. ולמרות כל זה, הממשלה בראשותך, על כל שריה ושרותיה, לא מצאה לנכון עד היום להוציא ולו הצהרה אחת אשר מגנה ומוקיעה את הפשעים הללו ופונה לציבור במסר ברור ומדיניות נחרצת להגנה על נשים", הדגישה.

 

על רצח נשים פרסמה אתמול מייסם ג’לג’ולי, יו"ר נעמ"ת במרחב המשולש הדרומי מראשי חד"ש בהסתדרות, מאמר ב"ידיעות אחרונות":

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5376652,00.html