הצבא גזר 20 ימי מחבוש נוספים על סרבן המצפון מתן הלמן מקיבוץ העוגן

הצבא גזר השבוע 20 ימי מחבוש נוספים על סרבן המצפון, מתן הלמן, בן 20 מקיבוץ העוגן, שהצהיר בפעם השלישית על סירובו להתגייס. בתום תקופת כליאה זו ירצה הלמן 50 ימים במצטבר. הלמן נמנה עם כותבי וחותמי מכתב השמיניסטיות 2017. כ-100 בני ובנות נוער מרחבי הארץ כבר הכריזו כי יסרבו להתגייס לצבא בשל מדיניות הממשלה והכיבוש.

2018-01-11_204118

"מגובה בקבוצה מדהימה של עשרות שמיניסטיות ושמיניסטים שחתמו כמוני והודיעו שיסרבו להתגייס, אני אגיע היום לבקו״ם בפעם השלישית ואגיד לצבא פעם נוספת – אני מסרב". כתב הלמן בעמוד הפייסבוק שלו. "בימים אלה, כשעוצרים ילדות בנות 16 והממשלה מנסה להפחיד אותנו בכך שיכניסו אותנו לכלא להרבה זמן, אין דבר יותר חשוב מלהשמיע קול ברור: נלחם נגד הכיבוש עד שיסתיים. וכן, נשלם כל מחיר ונעמוד בכל עונש בשל כך."

ביום שלישי האחרון התקיים בירושלים אירוע החתמה בו נכחו פעילי "מסרבות" ובני נוער החתומים על המכתב. חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) נכחה אף היא באירוע, ואמרה"עם המדכא עם אחר, אינו יכול להיות חופשי. לראות אתכם, צעירות וצעירים בתחילת הדרך, מלאי תקווה ורצון לשנות את המציאות, עומדים איתנים ועיקשים נגד הקונצנזוס המבקש להמשיך להשליט משטר של כיבוש ודיכוי עם שלם, לראות אתכם מסרבים לקחת חלק במכונת הדיכוי והמשך הכיבוש, ממלא אותי תקווה ואור מחדש, למרות כל החושך והייאוש. זאת הרמה הגבוהה ביותר של האזרחות הטובה שבה טובת הכלל והאחר עדיפה על הפרט ורווחתו האישית, מוסריות גבוהה ורצון לייצר חברה מוסרית וטובה יותר. למרות שישלמו מחיר כבד בהגנתם על עמדתם, הם תקווה לעתיד יותר טוב".