הפגנת מחאה באונ' תל-אביב נגד הטרדות מיניות תתקיים ביום א' הקרוב

הפגנת המחאה נגד ההטרדות המיניות בהשכלה הגבוהה תתקיים באוניברסיטת תלאביב ביום ראשון הקרוב, 19 בנובמבר, בשעה 11:30 בבוקר, בכיכר אנטין (רחוב לבנון פינת איינשטיין).

נמסר כי "לפני חמש שנים קבע דו״ח המבקר שאוניברסיטאות לא עושות מספיק כדי להגן על הנפגעות. חמש שנים, והאוניברסיטה עדיין מתחבאת מאחורי משפטנים כדי להגן על עצמה מפני תביעות, ומובילה קו של הגנה על חשודים בעבירות במקום הגנה על אוכלוסיית הסטודנטים והסטודנטיות. המקרה האחרון שעלה לתקשורת אינו מקרה בודדמרבית הנשים שנפגעות בין כתלי האוניברסיטה לא יכולות להרשות לעצמן להיחשף, אך אנחנו נעמוד יחד כדי לצעוק את זעקתן. אנחנו דורשים ודורשות שהאוניברסיטה תתחיל להתייחס לחשד בעבירות מין כמו אל חשד בעבירות אלימות, ולא תמשיך להפקיר אותנו".

2017-11-16_191031

הפגנה נגד הטרדות מיניות באוניברסיטת תלאביב בשבוע שעבר (צילום: פעילות בקמפוס)

לדברי הפעילות העומדות מאחורי המחאה "יש מרצה שהורשע בהתנהגות בלתי הולמת אחרי תלונות מכמה וכמה סטודנטיות שלו הוא הורשע, הושעה לשנה, וחזר ללמד, והוא אפילו מדבר בלשון נקבה בשיעורים אז מי בכלל תחשוב לפחד ממנו. מתרגל שהורשע בניצול יחסי מרות כמעט חמק מעונש בהתאם לדרישת האוניברסיטה, ואב בית הדין דרש שיושעה לשנה. וזה רק קצה הקרחוןבכמעט כל פקולטה יש מישהו שאף אחת לא מתלוננת עליו אבל כולן יודעות מה הוא עושה, כי אווירת ההשתקה, של הממסד ושל הקולגות של העבריינים, משתלטת על המרחב ומטילה אימה על הנשים".

לדבריהן האוניברסיטה מתייחסת במשך שנים לעבירות של אלימות מינית כאל עבירות משמעת, "כאילו אפשר להשוות בין העתקה במבחן לכפייה מינית על סטודנטיות, כאילו אלימות מינית היא משהו שצריך להשלים איתו, כאילו אין מספיק אנשים בעולם שיכולים ללמד באוניברסיטה וחייבים להמשיך ולהעסיק מי שניצלו את מרותם ופגעו בסביבתם. אנחנו יודעים ויודעות שעבירות אלימות, על כל רבדיהן, הן לא סתם עבירת משמעת שאפשר לנזוף ולהמשיך הלאה. הן אלימות, מסוכנות ודורשות מענה ראוי ומיידי".

"נפגין כדי לקרוא לאוניברסיטה להראות הובלה בנושא, ולהתחיל להתייחס לסוגיית ההטרדות בקמפוס כמו שהיאנגע שצריך למגר. אין שום סיבה הגיונית שמי שחשוד בעבירה אלימה יסתובב ברחבי הקמפוס, וששאר הסטודנטים והסטודנטיות יאלצו לחיות בפחד".

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/565610210497819