הפגנות מחאה בדרום קוריאה: אנו לא זקוקים למערכות נשק אמריקאיות

הפגנות מחאה נערכו בימים האחרונים בדרום קוריאה תחת הסיסמא: "אנו לא זקוקים למערכות נשק אמריקאיות". כך מוסרת סוכנות הידיעות של סין. שר החוץ של סין וואנג יי הזהיר היום (שישי) בשיחה עם דיפלומט בכיר רוסי כי המצב בחצי האי הקוריאני עלול להידרדר במהרה מחוץ לכלל שליטה. משרד החוץ של סין מסר כי וואנג אמר את הדברים לבן שיחו בפגישה במהלך ביקור באו"ם.

2017-04-28_203928

מפגינים בסיאול נגד מערכת הנשק האמריקאיות המתקדמות (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי "תיתכן מלחמה" בין ארצו לבין קוריאה הצפונית. בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמר טראמפ כי "עימות גדול מאוד מאוד" עלול לפרוץ בין שתי המדינות אך כי הוא מעדיף לפתור את המחלוקת סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג באמצעים דיפלומטיים.

יצוין משרד ההגנה של קוריאה הדרומית הודיע כי אין שינוי בעמדתה של סיאול לגבי כך שארצות הברית צריכה לשאת בעלויות הצבת מערכת ההגנה מפני טילים .(THAAD) זאת, בתגובה להערתו של הנשיא טראמפ בריאיון שנתן לרויטרס" שבו אמר כי ידרוש שסיאול תשלם בעבור המערכת, סכום של כמיליארד דולר.

יצוין שסגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, קרא היום לצפון קוריאה להפסיק את תוכניות הפיתוח הגרעין, אולם הבהיר כי שימוש בכוח נגדה יהיה "בלתי מתקבל על הדעת". בדברים שנשא במועצת הביטחון של האו"ם טען כי "הרטוריקה הלוחמנית וכיפוף שרירים הובילו למצב שבו העולם כולו תוהה אם תהיה מלחמה או לא". לדבריו, "צעד לא נכון עלול להוביל לתוצאות המפחידות ביותר".

שר החוץ הסיני וואנג יי אמר היום באו"ם כי המצב עם קוריאה הצפוני נמצא בנקודה קריטית, והשגת הסכם שלום היא "הדרך הנכונה והיחידה לפתרון המשבר". לדבריו, "צריך להגיע להסדר באמצעות דיאלוג ומשא ומתן, אחרת יקרו אסונות גדולים".אילו שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר הערב כי ארצות הברית תפעל נגד קוריאה הצפונית במידת הצורך. בדיון במועצת הביטחון של האו"ם קרא טילרסון להטלת סנקציות והשעיית היחסים הדיפלומטיים עם פיונגיאנג. "הגיע הזמן לקחת את השליטה במצב לידינו", הבהיר.