הפגנות להסרת המצור על עזה ולמען השלום יתקיימו בשישי בחיפה וליד שדרות

שתי הפגנות יתקיימו מחר (שישי) להסרת המצור על רצועת עזה ולמען שלום ישראליפלסטיני: בשעה 12:00 יפגינו פעילי "קול אחר" בצומת יד מרדכי שבקרבת שדרות ובשעה 17:00 יפגינו פעילי חד"ש ומק"י בכיכר אונסק"ו שבמושבה הגרמנית בחיפה. ההפגנה בחיפה תיערך תחת הכותרת: "שרשרת הסולידריות חיפהעזה".

2018-05-31_203917

פעילי "קול אחר" מפגינים בצומת יד מרדכי (צילום: קול אחר)

מארגני ההפגנה בחיפה מסרו ש"תהלוכות השיבה בעזה הן הפגנות אזרחיות לא אלימות ולגיטימיות בדרישה להסיר את המצור, לסיים את הכיבוש ובדרישה לשיבת הפליטים הפלסטינים למולדתם שממנה גורשו לפני 70 שנים, בנכבה של שנת 1948. על ההפגנות האזרחיות האלה הגיבה הממשלה באש ודם: מאות חללים ואלפי פצועים. ממשלת הדמים טועה כאשר היא מניחה שבכוח והרג ניתן להכניע עם שנאבק על זכותו לחרות ולחיים בכבוד".

מ"קול אחר", התארגנות אזרחית למען השלום ביישובי עוטף עזה, נמסר ש"השבוע חלה הסלמה קשה בגבול עזה ישראל. עשרות טילים נורו מעזה לכיוון ישראל ועשרות אתרים הופצצו בעזה ויש נפגעים. זוהי ההסלמה הקשה ביותר מאז 'צוק איתן' והיא הייתה צפויה.
תושבי עוטף עזה רוצים שקט מתמשך אך ללא שינוי מדיניות ושיקום רצועת עזה, לא יהיה שקט".

לדברי הפעילים "לממשלת ישראל אין כל תוכנית לגבי עזה וגרוע מזה היא דוחה בשלב זה כל יוזמה להפסקת אש ארוכת טווח, למרות ניסיונות תיווך רבים ממדינות בעולם.
המחדל המתמשך של התעלמות מוביל לסבב ועוד סבב של אלימות ללא תכלית וללא תקווה.
אסור להתעלם מהמציאות ההולכת ומחריפה בעזה, ואנו שעומדים שם בכל שבוע נמשיך לקרוא גם השבוע לגיבוש תוכנית מדינית ארוכת טווח לשיקומה של עזה, שתעניק לתושבים משני צדי המתרס חיים של תקווה וכבוד. לא ללחימה וכן לפתרון מדיני עם עזה".

הסעות מתלאביב ויפו להפגנה בשישי:

https://goo.gl/BqgX22

ההפגנה בשישי בחיפה בפייסבוק:

https://bit.ly/2s9wwDY

ההפגנה בצומת יד מרדכי בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/221942008611887