הפגנות בחברה הערבית בישראל ובשטחים הפלסטינים במחאה על אלימות נגד נשים

מאות הפגינו אמש (חמישי) ברחבי הארץ במחאה על האלימות נגד נשים בחברה הערבית. הפגנות נערכו בחיפה, בנצרת, בטייבה, ביפו ובעראבה. בהפגנות לקחו פעילות חד"ש, מק"י ובנק"י. במושבה הגרמנית בחיפה, שדרות בן גוריון בעיר נחסמו לתנועה על ידי המפגינות בשני הכיוונים. הפגנות דומות נערכו במהלך היום במזרח ירושלים, בעזה, ברמאללה וברפיח ואף בביירות בברלין ובמקומות נוספים ברחבי העולם.

"לא נוכל לשחרר את המולדת בלי הכוח שהנשים מביאות אתן", אמרו המארגנות, "חופש והגנה זה כל מה שאנחנו צריכות כדי לצאת לדרך בטוחה".  סגנית ראשת העיר חיפה, שהירה שלבי מסיעת חד"ש, השתתפה גם כן בהפגנה בעירה. "הזעקה נגד רצח הנשים, מטרתה לשבור גם את המבנה הפטריארכלי של החברה הערבית", הדגישה.

מפגינות ברחוב סלח אדין, אתמול, במזרח ירושלים (צילום: אל קודס)

את ההפגנה יזמה קבוצת הפייסבוק טלעאת (יוצאותבעקבות מותה של אסראא ע'רייב, צעירה פלסטינית מבית לחם שנטען כי נרצחה על ידי בני משפחתה. לפי מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, השנה נרצחו בישראל 11 נשים ערביות. כמו כן, עשרות פעילות פלסטיניות השתתפו בהפגנה ברחוב סלאח אדין, במזרח ירושלים שתחת כיבוש ישראלי. הן הניפו סיסמאות ותמונות בגנות רצח נשים ואלימות כלפי נשים.

סרטון: ההפגנה שנערכה אמש בכיכר השעון ביפו

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/628266471032916/