הסתיימה השביתה בליגת הכדורסל; חלק מהשחקנים מביעים אכזבה מההבנות

דירקטוריון מנהלת הליגה אישר אתמול (שישי) את מזכר ההבנות שסוכם מול ארגון השחקנים שך ההסתדרות במהלך הלילה. בעקבות ההבנות המחזור האחרון של העונה ישוחק מחר (ראשון) וכל המשחקים יחלו בשעה 20:46. בשל לוח הזמנים הצפוף, לאחר ביטול שבוע משחקים, הוחלט כי משחקי רבע גמר הפלייאוף יחלו כבר ביום שלישי הקרוב ומשחקי הפיינל פור יתקיימו ב-11 וב-14 ביוני.

2018-05-26_193345

על פי המתווה שסוכם, בעונה הבאה יימשך החוק הרוסי, לפיו כל קבוצה מחויבת לשתף שני שחקנים ישראלים בכל רגע נתון, כאשר בטופס המשחק ניתן יהיה לרשום עד שישה זרים. קבוצה שתרשום ארבעה שחקנים זרים ומטה לאורך כל העונה תזכה במענק כספי מהמנהלת וקבוצה שתרשום שישה זרים תשלם 'קנס' אשר יתחלק בין הקבוצות שירשמו רק ארבעה זרים או פחות. בנוסף, הוחלט על הקמת ועדה משותפת בחסות משרד הספורט, שתחל לפעול מיד בסיום עונת המשחקים הנוכחית ותעבוד עד ה-1 באוגוסט. אם לא יושגו הסכמות, בעוד שתי עונות יוכלו הקבוצות לרשום עד חמישה זרים בטופס המשחק, כאשר בכל מקרה לא יהיה ניתן לשתף את כולם בו זמנית. קבוצה אשר תרשום שלושה זרים ומטה לאורך העונה תקבל מענק, בעוד קבוצה שתרשום חמישה זרים תחויב בתשלום קנס.

יו״ר ארגון השחקנים, ניר אלון, מסר אתמול: "אני רוצה להגיד שעבר עלינו שבוע מאוד קשה, לאורך כל השבוע הרגשתי כמו משפחה. המנהלת והקבוצות וכולם מייצגים את הכדורסל והשחקן הישראלי ואנחנו חלק מההצלחה הזאת. אני חושב שהקבוצות והשחקנים פעלו בצורה לא הולמת אבל המשבר הזה מאחורינו, אני פה בשליחות ויחד עם כולם הצלחנו להגיע לעמק השווה. זאת הזדמנות לשים זרקור לכל מה שהכדורסל זקוק לו, אנחנו בצומת מאוד חשוב לעתיד הכדורסל. השחקנים והקהל רוצה לראות ישראלים על המגרש ומהיום הזה יגיע השינוי. כל השחקנים היו ב-100% אחווה ותודה לשמעון אמסלם הוא אמר שלא יכול לחתום על יותר משני ישראלים על המגרש והוא לא פה היום אבל הוא מאחורי ההסכם הזה. אנחנו רוצים להגיע להסכמה ולנצל את הוועדה הזאתי בתקווה שיהיה כדורסל כחול לבן טוב יותר".

על אופן הניהול של השביתה הוסיף אלון: "אנחנו עברנו כמה לילות ללא שינה, השחקנים הגיעו בהתראות קצרות. אנחנו לפי הכרעת הרוב, יכול להיות שיש שחקנים שחושבים אחרת אבל כשכל קול נספר כולם צריכים להיות לפי ההכרעה הזאתי".

יצוין ששחקנים רבים פעילים בליגת העל הביעו בסוף השבוע אכזבה מהמתווה שהושג בתום השביתה. מההבנות עולה ששחקנים צעירים או בגילאים 25 עד 30, שלא נחשבים למובילים בקבוצות שלהם לא יימצאו את מקומם בליגה הראשונה ויאלצו לרדת לליגה הלאומית. אחד מהם אמר לאתר וויינט: "לא הייתה לנו ברירה אלא להסכים למתווה .הופעלו עלינו לחצים מטורפים מצד השחקנים הוותיקים שהיו בפגישה עם פרנקל (יוגב אוחיון, גיא פניני, שלומי הרוש ואלישי כדיר). הם איימו שאם לא נסכים חלקם ישברו שביתה וייצאו מהארגון, ואז לא תהיה לנו לגיטימציה לשביתה".