שוב אלימות משטרתית כלפי האוכלוסייה הערבית: שוטר סטר לאדם עצור ברהט

שוב אלימות משטרתית כלפי האוכלוסייה הערבית: שוטר תועד אתמול (שישי) כשהוא סוטר לאדם עצור ברהט, בזמן ששוטרים אחרים מחזיקים אותו. התקרית התפתחה במקום לאחר ששוטרים ניסו לרשום דו"ח לאדם נוסף שנהג עם רישיון פג תוקף. לפי המשטרה, הוא ניסה לברוח מהם ובהמשך תקף אותם יחד עם תושבים נוספים באלות ובאבנים. בעימותים נפצעו שני שוטרים, ושני תושבי רהט נעצרו. מבית החולים סורוקה נמסר הבוקר כי שוחררו שני השוטרים שפונו במצב קל.

2018-05-26_193324

שוטר סוטר לעצור, אתמול ברהט (מתוך סרטון שפורסם בפייסבוק)

בסרטון נראים כמה שוטרים מובילים עצור, כאשר שוטר אחר בלבוש אזרחי וכובע משטרה סוטר לו בחוזקה. מאות תושבי רהט הפגינו הערב מול תחנת המשטרה ביישוב בעקבות המקרים הרבים בהם המשטרה הפעילה כוח ואלימות כלפיהם.

אמש שודר בחברת החדשות ראיון עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שבו הוא אמר כי הוא "דוחה את הקביעה שיש אלימות במשטרה". לדבריו, "המשטרה היא הגוף היחיד שמוסמך להפעיל כוח לפי חוק, כדי לפזר הפגנה בלתי חוקית ולהגן על שלום האזרחים ולפנות צירים חיוניים. זו לא אלימות עד שמח"ש קבעה שמישהו נהג באלימות ואותו צריך להעמיד לדין".

ביום שישי בשבוע שעבר התקיימה הפגנה בחיפה בסולידריות עם תושבי רצועת עזה הפלסטינים, שבמהלכה נעצרו 21 בני אדם. אחד העצורים היה פעיל זכויות האדם ג'עפר פרח, שמסר עדות כי שוטר שבר את רגלו במעצר. עצורים נוספים מסרו במשך השבוע עדויות נוספות של אלימות שוטרים כלפיהם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חקרה השבוע באזהרה שוטר בחשד שתקף את פרח במעצר.

ביום רביעי האחרון מזכיר מק"י וחד"ש בחיפה, רג'א זעאתרה, שיגר מכתב למפקד תחנת חיפה, סנ"צ אמיר גולדשטיין, בו הודיע לו כי תוגש נגדו תלונה במחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים.