הסתדרות המורים: ללא חיסונים – אין לימודים – נפתח בשביתה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, עדכנה בצהריים (שני) שההחלטה לפתוח מחר בשביתה עומדת בעינה, לאור אי מתן החיסונים לכלל צוותי ההוראה ובעיקר מורי החינוך המיוחד. "היינו שמחים להסיר את איום השביתה ובמיוחד בחינוך המיוחד, אבל יש מורים שטרם חוסנו", אמרה. לדבריה, משרד החינוך היה צריך להקים חדר מצב ולבדוק איפה התחסנו ואיפה לא. על פי המידע שבידי הסתדרות המורים רק חלק קטן מעובדי ההוראה קיבלו עד כה את החיסון נגד קורונה.

אילנה מזרחי, מורה מנהריה, מקבלת אתמול את המנה הראשונה של החיסון (צילום: הסתדרות המורים)

יצוין שיותר משני מיליון תלמידים בגילי הגן עד י"ב שבו אתמול ללמוד מרחוק במסגרת הסגר השלישי שהוטל על ישראל בליל חמישי האחרון וצפוי להימשך שבועיים לפחות. צוותי החינוך המיוחד, שהוחרג מהסגר, זועמים על שליחתם לכיתות ללא חיסון. על פי הודעת משרד הבריאות, חיסון צוותי ההוראה יחל ממחר. חיסון הצוותים יתקיים כחלק ממבצע החיסונים "חוזרים לחיים", ובמסגרתו יינתנו החיסונים על ידי קופות החולים. לצורך קבלת החיסון, על העובדים לקבוע תור בקופות החולים ולהגיע עם תעודת עובד משרד החינוך או עם תלוש שכר. צוותי הוראה שאין בידיהם אישור העסקה, יופיעו ברשימה ייעודית של משרד החינוך.

על פי הנחית משרד החינוך על הצוותים המלמדים במסגרות החינוך המיוחד להגיע לכיתות שבהן לומדים בסך הכול כ-280 אלף תלמידים. הסתדרות המורים וארגון המורים הודיעו כי יעמדו לצדם של המורים שיסרבו להגיע לבית הספר בגלל החשש להדבקה בנגיף הקורונה. כמו כן, הסתדרות המורים דורשת לנצל את הסגר כדי לחסן לאלתר גם את יתר עובדי ההוראה. "כל עוד כל עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל", הדגישו.