למרות שנתפס ונחקר: היעומ"ש מסרב לגלות את זהות המאיים ברצח על ח"כ כסיף

המשטרה מסרבת לגלות זהות המאיים ברצח על חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשופת). ביולי אשתקד פורסם ברשתות החברתיות סרטון מטעם משתמש אנונימי, הקורא לרצוח את ח"כ כסיף. עוד באותו השבוע שבו פורסם הסרטון נעצר החשוד והודה במיוחס לו.

כמקובל, פנה ח"כ כסיף בבקשה לקבל את שם החשוד על מנת לבקש להוציא נגדו צו הרחקה אך סורב בטענה כי המקרה הועבר לראש מדור החקירות במשטרה, וכעבור חודש, שבו ניסה לחינם לקבל תשובה מהמשטרה, המקרה עבר לבחינת הפרקליטות. כל אותה העת לא נאמר לכסיף האם החשוד עצור או משוחרר, מה שמעמיד אותו בסכנה.

ח"כ כסיף בעת הגשת 3900 הסתייגויות לתיקון חוק הסמכויות הנרחבות לממשלת הימין, בספטמבר אשתקד (צילום: זו הדרך)

מספטמבר מנסה כסיף לקבל תשובה מהפרקליטות לגבי התיק, אך ללא הועיל. התברר כי הסוגיה נמצאת על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביבי מנדלבליט. כאשר ח"כ סיף פנה אל הפרקליטות ישירות, נענה כי "הפרקליטות צפויה לקבל החלטה בתיק בקרוב, ולאחר מכן תתקבל החלטה בבקשתו" – בלי הסבר מדוע פועלים קשה כל כך להסתיר את זהות החשוד במקרה כה חמור.

בנובמבר הודיע כסיף למנדלבליט כי הוא מתכוון לעתור נגדו לבג"ץ, וניתנו לו 45 יום לענות לדרישה לקבל את שם המאיים והמצב המשפטי של החקירה. עד היום הוא לא זכה למענה. "אם אדם היה מאיים עלי ברחוב, ודאי היו מעבירים לי בהקדם את פרטיו כדי שאוכל לבקש נגדו צו הרחקה ולהגיש תלונה," הסביר כסיף, "ההחלטה של מנדלבליט להסתיר ממני מעמידה אותי בסיכון, כי אני לא יכול לנסות להתגונן מפניו", הדגיש. לדבריו "החלטת המשטרה והפרקליטות להסתיר את שם האדם שקרא לרצוח אותי היא החלטה פשוט מסוכנת. זה שולח מסר ברור שגופי האכיפה אינם מתכוונים לעשות את עבודתם ובכך פוגעים ביכולתי כנבחר ציבור לעשות את עבודתי".

ח"כ כסיף הוסיף "לפני חצי שנה אדם קרא לרצוח אותי. הוא אפילו עשה וידאו בנושא. המשטרה חקרה אותו תוך שלושה ימים ומאז דממה. המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש מנדלבליט עצמו (אשר ממלא את מקום פרקליט המדינה) – סרבו למסור לי את שמו של המאיים, ואפילו סרבו להשיב לי רשמית בנושא. מדוע מנדלבליט מגונן על אדם שקרא לרצוח חבר כנסת? מדוע הוא מונע ממני להגיש בקשה לצו הרחקה ולפתוח בהליך אזרחי? את השם של מי הם מנסים להסתיר? אני מתכוון לפנות לבג"ץ, אבל יותר חשוב מכך: עלינו לצאת למאבק חורמה בהסתה ובאלימות ובשנאה. נכבה את להבות השנאה עם מכתזית של סולידריות".