הפגנה באום אל-פחם: המשטרה במקום לחפש את הרוצחים מדכאת את המפגינים

מאות הפגינו אמש (ראשון) ליד הכניסה הראשית לאום אלפחם, במחאה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית ונגד אוזלת ידן של המשטרה וממשלת הימין, על כך מוסר הבוקר העיתון "אלאתיאחד". המפגינים קראו בין היתר "הדם שלנו אינו הפקר". כוחות משטרה גדולים שהיו במקום מנעו את המשך המחאה וחסימת כביש 65 ופיזרו אותם אמצעות מתכז"ית, פרשים ותוך שימוש בגז מדמיע. שלושה צעירים תושבי העיר נעצרו.

שוטרי יס"מ נגד מפגינים, אמש, באום אלפחם. מוחים נגד אוזלת ידה של המשטרה (צילום: אלאתיחאד)

לדברי תושב העיר, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת): "אותה משטרה שמפקירה את חיי האזרחים הערבים ונותנת לרחובות שלנו להפוך לשדה קרב ממשיכה לדכא באלימות שוב ושוב את המחאות של הציבור הערבי נגד הפשיעה והאלימות. זוהי מחאה לגיטימית ומתבקשת על החיים של האזרחים הערבים נוכח הזעם הרב. אני קורא לכבד את זכות ההפגנה".

מאוחר יותר רבים הגיעו לתחנת המשטרה עירון ודרשו לשחרר את העצורים. בין הבאים לתחנה: ח"כ ג'בארין שמסר "בתחנת המשטרה יחד עם משפחות העצורים מההפגנה נגד האלימות והפשיעה. שניים מהם קטינים וכעת נחקרים, מעצר השלישי הוארך. זה מקומם ולא ייתכן שהמשטרה תעבוד שעות נוספות בדיכוי מפגינים, אבל תיתן יד חופשית לארגוני הפשע להשתלט על הרחוב הערבי". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "הממשלה והמשטרה נלחמות נגד אלו שמוחים בצדק נגד ארגוני הפשיעה ודווקא בארגוני הפשיעה עצמם לא נוגעות. זו לא טעות זו מדיניות".

גם ביום שישי האחרון הפגינו באום אלפחם בעקבות ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, ד"ר סלימאן אגברייה, שנורה ביום חמישי בעיר ומאושפז במצב קשה. לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ניסיון הרצח של ד״ר סלימאן אגבריה ראש עיריית אום אל פחם מוכיח שכולנו מטרה לפשיעה בחברה הערבית. הפושעים משתלטים על עוד ועוד מוקדים בחברה והמדינה לא פועלת. אין שלטון ואין הגנה ברחובותינו המשטרה והדרג הפוליטי רוצים בהפקרות הזו וחוסר המעש שלהם מסייע לארגוני הפשע". על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "ניסו לרצוח את ד״ר אגבריה ואין אזרח ערבי שלא חשוף לסכנה הרצחנית של ארגוני הפשע, והאדישות הפושעת של הממשלה היא שמאפשרת להם לחרב את החברה שלנו".

סרטון ההפגנה אמש באום אלפחם:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/853003995535951