הסרט הברזילאי 'צלילים מהשכונה' יוקרן במוצ"ש בגדה השמאלית בתל-אביב

הסרט הברזילאי "צלילים מהשכונה" (O Som ao Redor) יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 במועדון קולנוע של הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב. זו הפקה מ-2101,131 דקות, בפורטוגזית עם תרגום לאנגלית. ברזיל עברה טלטלות כלכליות, חברתיות ופוליטיות דרמטיות בשנה האחרונה, ולכן מעניין במיוחד לצפות כעת בסרטו של קלבר מנדוסה פילו, שנחשב לאחד הסרטים הברזילאים הגדולים של העשור האחרון, ובאמצעות עשייה קולנועית מרתקת, מציג תמונה פנורמית ומאלפת של החברה במדינה הדרוםאמריקאית.

2019-02-01_165141

הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל רוטרדם לפני שבע שנים, שם זכה בפרס איגוד המבקרים הבינלאומי ולאחר מכן נבחר גם כאחד מסרטי השנה של ה"ניו יורק טיימס". הבמאי, שהיה מבקר קולנוע לפני מעברו המוצלח מאחורי המצלמה, מיקם את העלילה ברסיפה, אחת הערים הגדולות בארצו, ומציג בפנינו מארג עשיר של דמויות החיות בה – מבני אדם ועד כלב הנובח ללא הפסקה.

מעבר לסוגיות האקטואליות והרלוונטיות שעולות בו, הסרט מעניין גם בגלל השימוש שלו בסאונד, ובדרך בה הוא משתמש במתח בין קולות ודימויים כדי להמחיש את מה שמסתתר מתחת לפני השטח – עבר אפל והווה אלים, שצצים ומתפרצים עם הזמן כל הדרך לעתיד העגום אותו אנו חיים עכשיו. לא לחינם זכה הסרט למעמד של קלאסיקה עכשווית של הקולנוע הברזילאי והצפייה בו היא חוויה מכל הבחינות. יציג את הסרט וינהל את השיחה אחריו אבנר שביט.