הלוויה המונית בטמרה; בסוף השבוע יפגינו בכל היישובים הערבים ובערים המעורבות

אלפים חסמו אמש (שלישי) את כביש 70 באזור העיר טמרה שבגליל, זאת במחאה על הריגתו בידי שוטר של הסטודנט לסיעוד אחמד חג'אזי, בן ה-22, במהלך חילופי אש עם עבריינים. האלפים מאשימים את המשטרה ביד קלה על ההדק ודורשים תשובות. עימותים אלימים בין חלק מהמפגינים למשטרה. על כך מסר הבוקר העיתון "אלאתיחאד". מותו של חג'אזי עורר זעם רב בקרב הציבור הערבי ומסע ההלוויה שלו הוציא אלפים לרחובות בטמרה במנצרת, בה נהרג אדהם בזיע בן ה-30 שנורה למוות בפתח ביתו בידי פושעים.

שוטרים נגד מפגינים, אמש, בנצרת (צילום מסך: ערוץ 13)

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת עופר כסיף (חד"ש) הותקף בעת ההפגנה בנצרת על ידי שוטרים סמויים. "הותקפתי עלידי שוטר בנצרת. הפשיעה הגואה היא תוצאה של הזנחה מכוונות, האלימות משתוללת והמשטרה עוצמת עין. פשע הוא אמצעי של שליטה, ולא סתם ממשלת ישראל הפקירה את החברה הערבית לחסדיהם של ארגוני הפשע. כמה אנשים עוד ישלמו בחייהם?", מסר.

מחד"ש נמסר כי בסוף השבוע הקרוב צפויות הפגנות נוספות בכל הישובים הערביים בצפון, בדרום ובמשולש וגם בערים המעורבות ובהן חיפה, יפו, רמלה, לוד ועכו. המפגינים יישאו דגלים שחורים – בדומה להפגנות נגד המשך שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי חד"ש "החיים בצל הפשיעה והמשטרה הגזענית הפכו את החברה הערבית למוצפת בדם ובנשק לא חוקי – וחפים מפשע משלמים את המחיר. המשטרה מציינת כישלון אחר כישלון, שנגמר שוב ביום אבל ובמוות של אזרחים, הממשלה מזניחה ומפקירה את השטח, והחברה הערבית סופרת 15 נרצחים מתחילת השנה. אנו מסרבים לקבל את המשוואה הזו. התכנית שמבטיח נתניהו אינה מציגה פתרונות אמיתיים, והיא לא יותר מתעמולת בחירות".

"הדרך היחידה לסיים את מרחץ הדמים היא עקירה מהשורש של ארגוני הפשיעה, כפי שנעשה בנתניה ובנהריה, איסוף מאות אלפי כלי הנשק הבלתיחוקיים שזלגו לארגוני הפשיעה וסוחרי הנשק מהצבא וכוחות הביטחון – והשגת שוויון אמיתי ומלא לכל האזרחים.

לא נתפשר על הביטחון האישי, ולא נפסיק להיאבק עד מיגור האלימות והפשיעה. הדם של האזרחים הערבים אינו הפקר", הדגישו.

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/99906

https://zoha.org.il/99756

https://zoha.org.il/99726