הוקמה קבוצת עבודה של פעילות חד"ש לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי

הוקמה קבוצת עבודה של פעילות חד"ש ומק"י למען קידום מעמד האישה ולשוויון המגדרי, בתוך החזית ומחוצה לה. כך מסרה עו"ד נועה לוי, בתום סמינר נשים משותף של חד"ש ומק"י שנערך בסוף השבוע במלון סנט גבריאל בנצרת. "בסמינר לקחו חלק עשרות פעילות, יהודיות וערביות, ממגוון גילאים מצעירות ועד גמלאיות ומכל הארץ", אמרה לוי. ביום שישי נערך הדיון הראשון בסמינר על הסוגיות הפוליטיות, החברתית והכלכלית בסדר היום הציבורי והשפעותיהן על הנשים, בהשתתפות ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת). אחה"צ נערך מושב נוסף על פעילות הנשים במרחב הציבורי בהשתתפות הפעילה הפמיניסטית נבילה ספניולי.

עוד הוקרן במסגרת הסמינר הסרט התיעודי "מקום של תקווה" של הבמאית מירב אדלר, אודות הפעילה החברתית נורית חג'אג', שהתמודדה בבחירות לכנסת שנערכו ב-2009 במקום ה-6 ברשימת חד"ש. הסרט שודר בערוץ 2 ומכיל תיעוד נרחב על פעילות חד"ש במערכת הבחירות. גם חג'אג' לקחה חלק בסמינר.

2017-02-19_203411

נורית חג'אג', מתוך הסרט "מקום של תקווה"

ביום השני של הסמינר, אתמול, התקיים דיון על תפקידן של נשים בזירה הפוליטית, והמשתתפות לקחו חלק בחמש סדנאות שעסקו בפעילות הפמיניסטית ברחוב היהודי, ברחוב הערבי, בקרב הסטודנטים, בנעמ"ת וברשויות המקומיות.