בשישי פגעו בפעילי שלום: מתנחלים תקפו תושבים בכפרים הפלסטינים עוריף וחווארה

פלסטינים באזור הכפר עוריף דרומית לשכם דיווחו אתמול (שבת) כי עשרות מתנחלים תקפו בתים בכפר וגרמו לנזק לאחד הבתים. כך מסר אמש סוכנות הידיעות הפלסטינית מען. האחראי על תחום ההתנחלויות ברשות הפלסטינית, גסאן דגלס אמר כי כמאה מתנחלים מיצהר יידו אבנים לעבר הבתים בצדו המזרחי של הכפר והתעמתו עם התושבים במקום.

2017-04-23_220105

קשישה בת 72, באדיה מוחמד חמדאן, בעת הפינוי לבית חולים לאחר שהותקפה על ידי מתנחלים (צילום: רבנים לזכויות אדם)

 

דגלס הוסיף כי כוחות גדולים של צה"ל הגיעו למקום והתעמתו עם התושבים במקום תוך כדי שימוש בגז מדמיע וירי כדורי גומי, וכי במהלך העימותים נפצעו ארבעה פלסטינים מכדורי גומי ופונו לקבלת טיפול רפואי בשכם: עאדל ספאדי, ג'יהאד סעד, מוסטפה פאוזי ושריף עבד אל-חפיז. במקביל דיווחו פלסטינים על תקיפת בתים בכפר חווארה וכי בתקיפה נפצעו מאבנים קשישה בת 72, באדיה מוחמד חמדאן; וצעיר: אחמד יוסף עודה. עשרות מתנחלים תקפו בתים באבנים והתעמתו עם התושבים. דגלס סיפר על בתקרית אחרת, מערבית לשכם, מתנחל פגע עם מכוניתו בעסאם סאלים, בן 19, בעת שעבר את כביש. הצעיר אושפז בבית חולים בשכם.

יצוין שביום שישי האחרון הותקפו פעילי תאעיוש על ידי מתנחלים סמוך למאחז הבלאדים, באזור ההתנחלות כוכב השחר שבמרכז הגדה המערבית. לדברי פעילים שהיו במקום, הם ליוו רועים פלסטינים סמוך למאחז כאשר מתנחלים החלו ליידות עליהם אבנים וניסו לתקוף אותם באלות. על פי הדיווח למשטרה, ארבעה מהם נפצעו באורח קל. בסרטון מההתקפה נראים בבירור כמה פעילי שלום מדממים, וקבוצה של רעולי פנים נראית נמלטת מהאזור.