בצלם: בשנת 2019 הרגו כוחות הביטחון 133 פלסטינים; בהם 28 קטינים

בשנת 2019 הרגו כוחות הביטחון 133 פלסטינים, מתוכם 28 קטינים. 104 מהם נהרגו ברצועת עזה. כך נמסר מארגון זכויות אדם בצלם שלדבריו למעלה ממחצית מ-104 ההרוגים ברצועת עזה לא השתתפו בלחימה. במהלך "הפגנות השיבה" בגבול רצועת עזה שהחלו ב-30 במארס אשתקד הרגה ישראל 31 פלסטינים, בהם 11 קטינים.26 נהרגו מירי חי, ארבעה מפגיעת רימון גז מדמיע ואחד מרימון הלם. כמו כן, 60 בני אדם נהרגו במהלך שני סבבי הלחימה בעזה, במאי ובנובמבר. 27 מההרוגים לא השתתפו בלחימה, בהם שש נשים ו-10 קטינים.

צעירים מובילים קטין שנפצע בעת הפגנות השיבה בגבול עם ישראל, 1 בנובמבר 2019 (צילום: אקטיבסטילס)

בגדה המערבית (כולל מזרח ירושלים) שתחת כיבוש הרגו אשתקד כוחות הביטחון 26 פלסטינים, מתוכם 5 קטינים. 12 פלסטינים נהרגו בזמן שתקפו, ניסו לתקוף או שנטען כי ניסו לתקוף אנשי כוחות ביטחון או אזרחים ישראלים – באמצעות דריסה או דקירה. לפחות חמישה מהם לא סיכנו את היורים וניתן היה לעצרם בדרך אחרת.

לדברי בצלם "מדיניות הפתיחה באש של ישראל בשטחים מאפשרת הפצצת אזורים מאוכלסים בצפיפות, ירי במפגינים לא חמושים, ירי על מנת להרוג באירועים שהוגדרו כ'אירועי תקיפה' גם ללא כל הצדקה ועוד. זוהי אינה מדיניות חדשה, אך למרות תוצאותיה המחרידות היא נותרה בעינה, בגיבוי מלא של הדרג המדיני, הדרג הצבאי הבכיר ושל מערכת המשפט – האזרחית והצבאית".