בעקבות המשבר הקפיטליסטי אובמה מגייס את סוכנות הביון המרכזית


סוכנות הביון המרכזית האמריקנית (CIA) החלה לדווח לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, על המשבר הקפיטליסטי העולמי. על כך מסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה". זאת, מחשש לערעור משטרים ברחבי העולם וההשפעה שתהיה לכך על ארה"ב.
 

כניסתה של הסוכנות הביון לסוגיית המשבר הקפיטליסטי מצביעה על רמת החרדה של הממשל האמריקני בנוגע להתפשטות הפגיעה בכלכלה האמריקנית; זאת, בנוסף לאיומים על ממשלות זרות בשל אי יציבות פוליטית הנגזרת מהמשבר – שעלולה להשפיע על היחסים עם ארה"ב. הדו"ח, הנקרא עדכון מודיעיני כלכלי, "הושק" ביום רביעי האחרון לבקשת הבית הלבן.

 

ראש סוכנות הביון החדש, ליאון א. פנטה, אמר כי המסמך סוקר התפתחויות כלכליות כבדות משקל בהקשר הבינלאומי, ומתמקד בהשפעה של הצניחה בשווקים ומצוקת האשראי על מקבלי ההחלטות. בין המדינות בהן מתמקד הדו"ח ניתן למצוא את סין ורוסיה. עוד בוחן הדו"ח את ההשפעות של המשבר הגלובאלי והחלטות המדינאים במדינות הנסקרות – על ארה"ב. דניס ס. בלייר, ראש הסוכנות לביטחון לאומי (עוד גוף מודיעין של בידי האימפריאליזם האמריקאי) אמר ביום רביעי האחרון כי" אי יציבות כלכלית עלולה לגרום להבה מדינות מתפתחות לשמור פחות על החוק והסדר". בלייר הוסיף שמספר מדינות אירופיות "כבר סובלות מהתרופפות שלטון החוק כתוצאה מהמשבר".