בעקבות המחאות: אוניברסיטת ת"א חזרה בה מהאיסור על קיום אירוע נגד הכיבוש

אוניברסיטת תל אביב חזרה בה הבוקר (שלישי) מהאיסור שהיטלה אתמול מסטודנטים לקיים בשטחה פעילות נגד הכיבוש ולמען השלום. האוניברסיטה אישרה בתחילה את הפעילות, בתנאי שהמארגנים יממנו את האבטחה, אך אתמול הודיעה לתנועת "עומדים ביחד" שהאירוע לא התקיים. ההודעה של הנהלת האוניברסיטה גרמה לגל של מחאות, ביניהם של חברי כנסת מהרשימה המשותפת וממרצים במוסד להשכלה גבוהה. יצוין שאירועים נוספים צפויים להתקיים באוניברסיטאות בן גוריון וחיפה.

2018-05-29_201129

תא הסטודנטים של "עומדים ביחד" באוניברסיטת תל אביב יזם כמה פעילויות במוסד בימים הקרובים, כחלק מ"שבוע סיום הכיבוש" שמארגנת התנועה באוניברסיטאות תל אביב, חיפה ובן גוריון. לפי התכנון, הסטודנטים היו אמורים להקים דוכנים ולחלק עלונים באוניברסיטה בשני מועדים. כמו כן, היום היתה אמורה להיערך במוסד הרצאה של פעילים ופעילות מארגון "לוחמים לשלום", תוכנן להיערך מפגש בין סטודנטים לחבר הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית של אש"ף, אליאס זננירי, וביום רביעי תוכננה הקרנת סרט של בצלם ודיון עם תחקירן הארגון בעזה.

בשבוע שעבר אישרה האוניברסיטה את קיום הפעילות, ובאותו יום פנו הסטודנטים לראש יחידת הביטחון, שכתב להם: "אני חושב שלפי אופי האירוע נצטרך אבטחה ותצטרכו לממן כפי שמתבצע בכל אירוע טעון, הן של סטודנטים והן של פקולטה. יש כאן נושא טעון מאוד, במיוחד בעת האחרונה". מאז השיחה עם אחראי הביטחון לא נמסר למארגנים מה עלות האבטחה שבה יצטרכו לשאת. הבוקר, שעות לפני הרצאתם של פעילי לוחמים לשלום, הודיעה האוניברסיטה לפעילי עומדים ביחד כי היא חוזרת בה מאישור הפעילות כולה. לטענת המוסד, המארגנים היו צריכים להגיש בקשה לאישור כל פעילות בנפרד, ולא בטופס אחד כפי שעשו. זאת, אף שתחילה אושרה הפעילות. כעת מנסים הסטודנטים לאשר מחדש את האירועים המתוכננים, אך ההרצאה שתוכננה להיום בוטלה.

האגודה לזכויות האזרח שלחה אתמול מכתב לאוניברסיטה, שבה נכתב כי "הצבת תשלום עבור אבטחה קובעת למעשה 'תג מחיר' להבעת דעות חריגות ופחות פופולאריות, ועלולה לסכל את השמעתן. היא מהווה כניעה ותמריץ למי שמאיים להשתיק את זולתו". באגודה הוסיפו כי "ככל שקיים חשש שמי מבאי האוניברסיטה ינסה להגיב באלימות – מחובתה של האוניברסיטה להבטיח שחשש זה לא יתממש, גם אם הדבר כרוך בהצבת מאבטחים רבים יותר".

 

אירועי "שבוע סיום הכיבוש" באוניברסיטאות:

https://he-il.facebook.com/events/193652884611075