ביפו יתקיים מפגש עם ח"כ יוסף ג'בארין מסיעת חד"ש – הרשימה המשותפת

מפגש עם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) יתקיים ביום רביעי הקרוב, 22 ביולי, בשעה 20:00 במועדון חד"ש-מק"י ביפו. ח"כ ג'בארין ישוחח על המצב הפוליטי, על סיכום מושב הכנסת העומד להסתיים ועל האתגרים העומדים בפני פעילי חד"ש.

2015-07-17_193508

ח"כ יוסף ג'בארין (צילום: אל אתיחאד)

כמו כן, הוא יתייחס להצעת חוק שהגיש בשם הרשימה המשותפת לתיקון חוק החינוך הממלכתי והוספת מטרות החינוך הערבי לחוק ושהוכשלה על ידי ממשלת הימין. על פי ההצעה של ח"כ ג׳בארין, "חוק החינוך הממלכתי שחוקק ב-1953 "מגדיר את מערכת החינוך הציבורי בישראל, וגם את היעדים והמטרות שלה, אך עושה זאת במונחים יהודיים בלבד ועבור תלמידים יהודים בלבד". ההצעה מבקשת להוסיף לחוק מטרות לחינוך הערבי, בהן העמקת הזהות הפלסטינית, דיאלוג עם יהודים-ישראלים, חינוך לשיתוף פעולה והגברת הקדמה החברתית והיכולת להשתלב בשוק העבודה. בהצעת החוק נכתב עוד כי "למרות שבמערכת החינוך הערבית לומדים למעלה מחמישית מכלל התלמידים בישראל, אין חוק המגדיר את קיומה. בעוד חוק חינוך ממלכתי מכונן שתי מערכות חינוכיות נפרדות ועצמאיות – אחת ממלכתית חילונית והאחרת ממלכתית דתית – על מנת למלא את הצרכים הייחודים של האוכלוסייה היהודית, אין בו ביטוי למערכת חינוך ייחודית למיעוט הערבי, המהווה קבוצה מובחנת בעלת שפה משותפת ותרבות, היסטוריה וזהות לאומית משלה".

סעיף נוסף מבקש "להנחיל לתלמידים את ערכי הדיאלוג עם האחר היהודי-הישראלי ואת החיפוש אחר אופק של חיים משותפים במולדת אחת, ללא שליטה או עליונות של אף צד. זהו חינוך לשאיפה מתמדת לחיים בביטחון, חיים של שיתוף פעולה ושוויון, המבקשים לייסד חברה אזרחית המשקפת את הכבוד ההדדי בין בני שני עמי הארץ ולכונן אזרחות מכבדת, מכילה ושוויונית". כאמור, הפגישה תתקיים ביום רביעי הקרוב במועדון חד"ש-מק"י  ביפו, רחוב השקמה 3 עג'מי. הדיון פתוח לקהל.