ביבי הטרמפיסט: נתניהו מחפש לגיטימציה למדיניות הגזל אצל שותפו הנשיא האמריקאי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחפש בארה"ב גיבוי בינלאומי למדיניות הכיבוש, וזאת כשבועיים לאחר חקיקת החוק הגזל הקרוי "חוק ההסדרה" – או במילים אחרות החוק שבא לסדר את הפלסטינים לטובת המתנחלים. החוק זכה לקיתונות של ביקורת מקנצרלית גרמניה אנגלה מרקל השמרנית, דרך נשיא צרפת פרנסואה הולנד הסוציאל-דמוקרט ועד לממשלת קובה המהפכנית. יש רק גורם בינלאומי אחד ששתק: דובר הבית הלבן סירב להתייחס כלל לתוכנו הקולוניאלי של "חוק ההסדרה".

2017-02-14_193321

ראש הממשלה, רעייתו ושומריו בהגיעם היום (שלישי) לוושינגטון (צילום: לע"מ)

עוד בליל החקיקה, הבהירה הרשימה המשותפת: "חוק ההסדרה הוא מסר לעולם כי ישראל ממשיכה במדיניות הכיבוש, ההתנחלות והמלחמה. למרות שהחוק האנטי דמוקרטי מנוגד לדין הבינלאומי, ממשלת הימין מתעקשת ליישם את הסיפוח הזוחל, אשר יגרור את כל האזור לתהום ולאסון". עתה, הולך נתניהו לבקש את עזרתו של דונלד טראמפ או כפי שאמר רבי אליעזר: "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב, אלא מפני שהוא מינו."

אבל טראמפ, שככל הנראה מתחיל לסגת מכמה מהבטחותיו במהלך מערכת הבחירות, כגון העברת שגרירות ארצו לירושלים, הולך ומבודד עצמו בזירה הבינלאומית. אמנם הוא מקיים שיחות טלפון, פחות או יותר נימוסיות, עם כמה ממנהיגי העולם – אבל מדיניות החוץ והמדיניות הכלכלית-חברתית של ממשלו הופכות אותו בהדרגה למצורע פוליטי – מצב חסר תקדים בתולדות ארה"ב. ייתכן שלביבי זה מתאים – הרי עולמו הפוליטי צר עד כדי הישענות בלעדית על מנהיגה הימני קיצוני של המעצמה האימפריאליסטית הגדולה. נתניהו תופס טרמפ על טראמפ, אבל זו חרב פיפיות. כאשר חבל ההצלה של ממשלת ישראל הוא טראמפ, ייתכן שיהפוך במהרה חבל תליה פוליטי.

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"