אשה נרצחה ברהט: הקרבן ה-57 לאלימות בחברה הערבית מאז תחילת השנה

חנין אלעביד, בת 27 נורתה למוות אמש (חמישי) בבית ברהט מול עיני בתו בת שלוש. היא היתה מוכרת למשטרה עקב אלימות שספגה מאחיה ומבעלה לשעבר. לפני עשור נגזרו על אחיה שבעה חודשי מאסר בגין איום על חייה ותקיפתה.

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "אשה נוספת נרצחה ברהט. עוד חיים הסתיימו והרבה רצונות וחלומות יגנזו אנחנו כבר לא בשלב שאכפת מי רצח ולמה, רק שהסיוט הזה יגמר וכן כולנו, מוסדות, החברה ואף האזרחים השותקים ,כולנו אשמים". לפי נתוני המעקב של ארגון יוזמות אברהם, מתחילת השנה נרצחו בישראל 57 אזרחים ערבים, מתוכן 11 נשים. בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 55 אזרחים ערבים. בכל השנה שעברה נרצחו 89 אזרחים מהחברה הערבית בישראל.

כשאלעביד היתה בת 16 היא נישאה לגבר בן 44, והוא תקף אותה כמה פעמים. היא ברחה למקלט לנערות והתלוננה נגדו במשטרה. ב-2009, בזמן שהוא היה בכלא והיא במקלט, אחיה איים עליה וגרם לה לעזוב את המקום. לאחר שברחה מעירה, היא התלוננה במשטרה על אחיה. ב-2011 הוגש נגד האח כתב אישום בגין תקיפה ואיומים. "בתיק זה הסיכון הממשי לפגיעה בחייה של המתלוננת רב ועצום", כתבה התביעה. האח הכחיש את המיוחס לו וטען כי הוא אינו מסוכסך עם אחותו. היא זומנה להעיד נגדו בבית משפט, אך סירבה לעשות זאת. בעקבות זאת הגיעו המשטרה והאח להסדר טיעון, ובית המשפט גזר עליו שבעה חודשי מאסר ושמונה חודשים על תנאי. אמש היא נרצחה והאחראי למעשה טרם נעצר.