ארגוני נשים מתנגדים למינויו של ח"כ פורר ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי

ארגוני נשים מתנגדים למינויו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ושוויון מגדרי של הכנסת. אם יאושר מינויו, פורר יהיה הגבר השני שיכהן בתפקיד, לאחר שח"כ גדעון סער עמד בראשות הוועדה בכנסת ה-17. המינוי עורר מחלוקת, בין היתר מפני שלתפקיד לא מונתה אישה.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), שכיהנה בראשות הוועדה בכנסת ה-20, מסרה כי מפלגתו של פורר מקדמת סדר יום המנוגד לזו של הוועדה. "מינויו של פורר לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה הוא תוצר של פעלולי הפוליטיקה הישראלית, כאשר הוועדה שעניינה שוויון וצדק חברתי ושינוי מבנים היררכיים תהיה בראשות 'ישראל ביתנו' והימין, הדוגלים באפליה ורמיסת קבוצות מוחלשות ודחיקת הייצוג שלהן", הדגישה.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (שלישית מימין) בהפגנה נגד רצח נשים (צילום ארכיון: זו הדרך)

"הוועדה לקידום מעמד האישה וציבור הנשים בכלל עומדת בפני אתגרים אדירים בתקופה הקרובה מול מגפת רצח ואלימות נגד הנשים ומול המצוקה החברתיתכלכלית שלפנינו, שפוגעת בעיקר בנשים, ובפני התעצמות תהליכי הדרת נשים", ציינה תומאסלימאן. "אני מקווה שח"כ פורר יצליח לעמוד באתגרים של עבודה מול ועם קבוצות מגוונות בחברה, כולל אלה אשר כלפיהן הוא היה רגיל להסית, ולהשמיע את קולן של הנשים. מה שבטוח שאני אכהן ואמשיך לפעול כחברת ועדה מחויבת לזכויות נשים ושווין מגדרי, ואשמח לתמוך בכל עשייה שתלך בכיוון הזה. בהצלחה לכולנו".

המינוי עורר ביקורת גם ארגון הנשים של ההסתדרות, נעמת. "אפילו פולישוק לא היה מוציא תחת ידיו החלטה הזויה כזאת. אם לא מספיק תת הייצוג הנשי בכנסת ובממשלה המנופחת הזאת כעת, מומלץ להעמיד חבר כנסת ללא ניסיון מיוחד בתחום קידום שוויון מגדרי בראשות ועדה שתחליט כיצד לקדם שוויון זכויות לנשים", מחתה יו"ר נעמת, חגית פאר על המינוי הצפוי". לדבריה "יש לברך על כך שהוועדה לקידום מעמד האישה כה פופולרית שגם גברים רוצים לעמוד בראשותה המאבק המגדרי אכן צריך להיות נחלת גברים ונשים כאחד", הוסיפה פאר, "יחד עם זאת, הדבר יהיה טבעי בהרבה כאשר נשים תעמודנה בראשות ועדות אחרות בכנסת, למשל חוץ וביטחון. כנראה שוועדת הכנסת לא מצליחה למצוא נשים ראויות בישראל לתפקיד אשמח מאוד לסייע לה".

ארגון "כולן" צייץ בטוויטר: "המינוי של ח"כ עודד פורר ליו"ר הועדה לקידום מעמד האישה נקרא כמו בדיחה על חשבון הנשים בישראל. הצטרפו אלינו בקריאה לח"כ פורר לוותר על המינוי, ולחברות הוועדה שלא לאשר אותו. לא יתכן שהוועדה החשובה שזו תהפוך לוועדת שבה משבעה חבריה, דווקא היו"ר הוא הגבר היחיד".